یک سنگ فضایی به اندازه یک کامیون به نزدیکترین نقطه برخورد با کره زمین رسید



سنگ فضایی،اخبار علمی،خبرهای علمی
یک سنگ فضایی از یک سیارک با اندازه‌ای نزدیک به اندازه یک وانت یا کامیون، صبح روز چهارشنبه بر فراز کره زمین به طور کامل چرخیده و از داخل حلقه ماهواره‌های ارتباطی بزرگ در مدار به سطح زمین نزدیک شد.

به گزارش تسنیم، یک سنگ فضایی از یک سیارک با اندازه‌ای نزدیک به اندازه یک وانت یا کامیون، صبح روز چهارشنبه بر فراز کره زمین به طور کامل چرخیده و از طریق حلقه ماهواره‌های ارتباطی بزرگ در مدار به سطح زمین نزدیک شد اما بدون برخورد با کره زمین به مسیر خود ادامه داد.

 

این سنگ فضایی به عنوان سیارک "RS2 2021" فهرست‌بندی شده است و قطر آن بین 7 تا 17 فوت (2.1 و 5.2 متر) است و به اندازه یک وانت بزرگ یا حتی یک کامیون است؛ این سنگ فضایی در فاصله 16 هزار کیلومتری از سطح زمین پدیدار شده است و با این حساب، کره زمین، نزدیکترین برخورد سیارکی را در سال 2021 تجربه کرد!

 

این سنگ فضایی با سرعتی مناسب و در حدود بیش از 39 هزار مایل بر ساعت حرکت کرده‌ است اما بدون هیچ حادثه و برخوردی در منظومه شمسی به راه خود ادامه می‌دهد و اگر هم مسیرش به سمت کره زمین بود با توجه به شرایط موجود، احتمالاً به طور کامل در جو زمین می‌سوخته است؛ به عنوان مثال شهاب سنگی که در سال 2013 به روسیه برخورد کرد باعث انفجاری در جو شد که از جمله تبعات آن، منفجر شدن و شکستن هزاران پنجره در خانه‌های مردم شد و بزرگترین قطعه‌ای که از آن شهاب سنگ در زمین یافت شد، نزدیک به 1.5 متر بود در حالی که  اندازه و سایز آن شهاب‌سنگ حداقل 10 برابر سنگ فضایی است که در اطراف کره زمین پرسه می‌زده است.

 

اخترشناسان معتقدند شهاب‌سنگ‌ها یا سنگ‌های فضایی شبیه RS2 2021 تهدیدی برای کره زمین و امنیت صاحبانش نیستند اما نگرانی ما از شهاب‌سنگ‌هایی است که هنوز کشف نشده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------