در آلمان گاوها به دستشویی می‌روند



دستشویی رفتن گاوها در آلمان،اخبار علمی،خبرهای علمی
دانشمندان آلمانی در حال آموزش گله‌های گاو برای رفتن به جایی همانند دستشویی هستند تا با این کار از حجم آلودگی‌های ناشی از فضولات گاوها در جهان بکاهند.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه انگلیسی تایمز به نقل از پروفسور لیندسی ماتوز کارشناس رفتارشناسی حیوانات دانشگاه اوکلند نوشت: گاو‌ها گام‌‌هایی در زمینه فراگیری استفاده از دستشویی برداشته‌اند، آنها همانند کودکان به سرعت آموزش‌پذیر هستند و از هوش قابل قبولی برخوردارند.

 

به گفته این محقق، همکاری او با پژوهشگران آلمانی ثابت کرد می‌توان به گاوها نه تنها انتظار کشیدن بلکه رفتن به سمت طویله دستشویی برای دفع فضولات را آموزش داد و با این کار به جلوگیری از آلوده شدن آب و خاک کمک کرد.

 

این محققان در مقاله‌ای که در مجله «Current Biology» منتشر شده نوشته‌اند، نتایج آموزش‌هایشان نشان داده فرصت‌های نابی برای به‌کارگیری ظرفیت‌های یادگیری حیوانات وجود دارد که می‌تواند به حل مشکلات مبرم محیط‌زیست کمک کند.

 

به نوشته این روزنامه انگلیسی، ۱۶ رأس گاو برای این تحقیق آموزش دیده‌اند، این آموزش به روش جایزه و مجازات انجام می‌گیرد و هر گاوی که به دستشویی اختصاص‌یافته برود غذای خوشمزه‌ای به عنوان جایزه دریافت می‌کند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------