انسان‌ها در یک قدمی صحبت با نهنگ‌ها



نهنگ‌،اخبار علمی،خبرهای علمی
گروهی از دانشمندان در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند انسان‌ها به زودی می‌توانند با نهنگ‌ها صحبت کنند چراکه در آینده هوش مصنوعی آوای حیوانات دریایی را رمزگشایی خواهد کرد و هر یک از آنها را به یک متن خاص پیوند خواهد داد تا یک مدل زبانی ایجاد کند که انسان‌ها بتوانند با کمک آن با نهنگ‌ها ارتباط برقرار کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی میل، گروهی از دانشمندان بین‌المللی اخیرا با هدف صحبت با حیوانات دریایی با شکوه، پروژه‌ای بلندپروازانه را برای گوش دادن، زمینه سازی و ترجمه و ارتباط با نهنگ‌های عنبر آغاز کرده‌اند.

 

در این پروژه که CETI نام دارد، محققان از قدرت هوش مصنوعی برای تفسیر آوا و صداهایی که نهنگ‌های عنبر برای برقراری ارتباط با یکدیگر ایجاد می‌کنند، استفاده می‌کنند.

 

محققان از روش پردازش زبان‌های طبیعی (یکی از زیرشاخه های هوش مصنوعی متمرکز بر پردازش زبان نوشتاری و گفتاری انسان) برای رمزگشایی چهار میلیارد آوای نهنگهای عنبر استفاده خواهند کرد.

 

برنامه این است که هوش مصنوعی هر صدا را به یک متن خاص مرتبط کند. به گفته محققان، انجام این پروژه حداقل پنج سال طول خواهد کشید. اگر محققان موفق به انجام این کار شوند، گام بعدی آنها توسعه یک ربات گفتگوی تعاملی برای گفتگو با نهنگ‌های عنبری که در طبیعت زندگی می‌کنند خواهد بود.

 

نهنگ عنبر دارای مغزی پنج برابر سنگین‌تر از مغز انسان است و همچنین بزرگترین مغز روی زمین متعلق به این حیوان است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------