سفر جیمز وب به نقطه‌ای دور از کهکشان با ۱۳.۷ میلیارد سال نوری



تلسکوپ فضایی جیمز وب،اخبار علمی،خبرهای علمی
ماموریت ۱۰ ساله جیمز شامل تصویربرداری از دورترین نقاط کهکشان و سوختگیری در فضا است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از cnet، به گفته ناسا، تلسکوپ فضایی جیمز وب که با Arianespace Ariane ۵ در شب کریسمس به فضا پرتاب شد،  ۱۰ سال در مدار زمین می‌ماند. مهندسان این تلسکوپ فضایی یک سیستم تقویتی اضافی را برای سپر خورشیدی جیمز وب قرار داده اند تا در موقع مناسب سپر خورشیدی باز شود.

 

سیستم تقویتی اضافی جیمز وب به سپر خورشیدی تلسکوپ اجازه می‌دهد تا حدود یک دقیقه و نیم پس از جدا شدن از Ariane ۵ و تنها ۲۹ دقیقه پس از پرتاب، باز شود. همچنین قرار است سوخت اضافی این تلسکوپ در منطقه‌ای به نام دومین نقطه لاگرانژ یا L۲ انجام شود و انتظار می‌رود این فرآیند حدود شش ماه طول بکشد.

 

علاوه بر این فعالیت‌ها، قرار است جیمز وب به یکی از دورترین نقاط کهکشان سفر کند. هنگامی که جیمز وب به این نقطه برسد، شروع به ارسال تصاویر بدون فیلتر از دورترین و قدیمی‌ترین نقاط کهکشان، در حدود ۱۳.۷ میلیارد سال نوری به زمین خواهد کرد. این نقطه تنها ۱۰۰ میلیون سال پس از انفجار بزرگ به وجود آمده است. تلسکوپ جیمز وب یک جهش کوانتومی رو به جلو از تلسکوپ هابل است که در سال ۱۹۹۰ همراه با شاتل فضایی دیسکاوری به فضا پرتاب شد. تلسکوپ جیمز وب قبل از پرتاب در ۲۵ دسامبر توانست بر فهرستی از تاخیر‌ها و شکست‌های غیرمنتظره غلبه کند و تا به الان در مسیرش موفق ظاهر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------