ایستگاه فضایی بین‌المللی بازنشسته می‌شود



ایستگاه فضایی بین‌المللی،اخبار علمی،خبرهای علمی
ناسا قصد دارد ایستگاه فضایی بین‌المللی را در پایان سال ۲۰۳۰ بازنشسته کند.

به گزارش فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، ناسا قصد دارد ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) را در پایان سال ۲۰۳۰ بازنشسته کند.

 

دولت بایدن از بیل نلسون، رئیس ناسا خواست تا با شرکای خود از جمله آژانس فضایی اروپا، آژانس فضایی کانادا، آژانس فضایی ژاپن و آژانس‌ فضایی روسکاسموس روسیه به همکاری بپردازد تا بتوان ایستگاه فضایی بین‌المللی را تا پایان این دهه مورد استفاده قرار داد. پیش از درخواست، موعد زودتری برای بازنشسته شدن این ایستگاه در نظر گرفته شده بود. 

 

 ناسا اعلام کرد که پس از تمدید عملیات ایستگاه فضایی‌بین‌المللی تا پایان سال ۲۰۳۰، این ایستگاه در نقطه‌ای دور افتاده در اقیانوس آرام  به نام «Point Nemo» (به معنای هیچ کس) فرود خواهد آمد.

 

این منطقه ۱۶۰۰مایل با خشکی فاصله دارد و از سال ۱۹۷۱ تاکنون بقایای بیش از ۲۶۰ فضاپیما یا ماهواره در آنجا مدفون شده که بیشتر آنها به روسیه تعلق دارند.

 

به گفته ناسا، اپراتورهای ایستگاه فضایی بین‌المللی شرایط ورود ایمن به اتمسفر را فراهم می‌کنند و سکوهای فضایی تجاری جایگزین ایستگاه فضایی بین المللی به عنوان مکانی برای همکاری و تحقیقات علمی خواهند شد.

 

رابین گاتنز، مدیر ایستگاه فضایی بین‌المللی در مقر ناسا، گفت: «ایستگاه فضایی بین‌المللی وارد سومین و پربارترین دهه خود به عنوان یک پلتفرم علمی پیشگامانه در ریزگرانش می‌شود».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------