دوربین تلسکوپ فضایی هابل ۲۰ ساله شد



دوربین تلسکوپ فضایی هابل،اخبار علمی،خبرهای علمی
روز گذشته یکی از فضانوردانی که در ماموریت نصب دوربین بر روی تلسکوپ هابل حضور داشت اطلاعاتی را درباره این دوربین به اشتراک گذاشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از slashgear، تلسکوپ فضایی هابل، با بیستمین سالگرد نصب، دوربین پیشرفته نقشه برداری (ACS) یک مناسبت ویژه را رقم می‌زند. بر اساس گزارش‌ها، بیش از ۲۰ سال از راه اندازی این دوربین می‌گذرد. ابزار هابل برای به روز نگه داشتن تلسکوپ با پیشرفت‌های فناوری ارتقا یافته و ACS نقش مهمی در ارائه تصاویر زیبا از فضا به جهان دارد.

 

در هفت مارس ۲۰۰۲  ACS  به تلسکوپ فضایی هابل نصب شد. به تازگی یکی از فضانوردانی که در راهپیمایی فضایی برای نصب ACS کار می‌کرد به نام مایک ماسیمینو، خاطرات خود را از این ماموریت در سایت هابل ناسا به اشتراک گذاشت.  گفتنی است که دوربین پیشرفته هابل   ACS پتانسیل اکتشاف زیادی را به تلسکوپ اضافه می‌کند.

 

از زمان نصب، ACS به پرکاربردترین ابزار هابل تبدیل شده و از سحابی‌ها گرفته تا کهکشان‌ها تا تصاویر وسیعی از فضا و حتی سیارات منظومه شمسی خودمان عکس گرفته است؛ همچنین ابزار ارزشمندی برای دانشمندان بوده است و به کشف لایه‌هایی از اسرار مانند نحوه توزیع ماده تاریک یا نحوه تکامل خوشه‌های کهکشانی کمک می‌کند. ACS میدان دید بسیار وسیعی دارد، به این معنی که می‌تواند بخش بزرگی از آسمان را ببیند، همچنین دارای حساسیت و کیفیت تصویر بالایی است که به آن اجازه می‌دهد تصاویر واضحی را ثبت کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------