اولین پرتاب فضایی از خاک انگلیس به زودی انجام می‌شود



اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید
شرکت ویرجین اوربیت (Virgin Orbit) تابستان سال ۲۰۲۲ را برای اولین پرتاب مداری خود از خاک بریتانیا برگزیده است.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپیس، این شرکت سه پرتاب موفقیت‌آمیز پیاپی در اوایل سال جاری به انجام رساند و قصد دارد گستره پروازهای خود را تا خاک بریتانیا گسترش دهد.

 

این شرکت در روز چهارشنبه (نهم ماس) اعلام کرد که قصد دارد اولین پرتاب مداری خود را تابستان ۲۰۲۲ از فرودگاه فضایی کورنوال در غرب بریتانیا به انجام برساند.

 

در این ماموریت، یک ماهواره برای شرکت اسپیس فورج (Space Forge) به مدار فرستاده می‌شود. این اولین ماموریت مداری است که از بریتانیا انجام می‌شود.

 

"جاشوا وسترن" (Joshua Western)، مدیر عامل اسپیس فورج در بیانیه‌ای روز چهارشنبه، گفت: ما از اینکه با اولین پرتاب خود برای بریتانیا تاریخ‌ساز می‌شویم، بسیار هیجان زده هستیم. اسپیس‌فورج قصد دارد یک کارخانه کوچک فضایی به نام فورج‌استار (ForgeStar) را آزمایش کند که اگر عملیاتی شود، می‌تواند محصولاتی را در فضا تولید کند و به زمین بفرستد.

 

"ویرجین اوربیت" پرتاب‌های خود را با استفاده از یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ با نام "دختر کیهانی" (Cosmic Girl) که حامل موشکی به نام لانچروان (LauncherOne) است، انجام می‌دهد.

 

به گفته‌ "ویرجین اوربیت"، "لانچروان" که ۲۱ متر طول دارد، می‌تواند تا ۵۰۰ کیلوگرم محموله را حمل کند.

 

"ویرجین اوربیت" بخشی از "ویرجین گلکتیک"، شرکت ارائه دهنده‌ گردشگری فضایی است. هر دو شرکت متعلق به "ریچارد برانسون" هستند. اولین پرتاب مداری آزمایشی "ویرجین اوربیت" در ماه می سال ۲۰۲۰ انجام گرفت. این پرتاب موفقیت آمیز نبود. اکنون این شرکت توانسته از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ سه پرتاپ پیاپی موفقیت‌آمیز به انجام برساند.

 

"ویرجین اوربیت" در ماه ژانویه سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که قصد دارد در سال جدید پنج ماموریت دیگر انجام دهد که دو مورد از آن‌ها از پایگاه فضایی کورنوال انجام می‌گیرند.

 

"ویرجین اوربیت" به دنبال مناطق دیگری برای پرتاب نیز هست. "دن هارت" (Dan Hart)، مدیر عامل این شرکت می‌گوید: این مکان‌های احتمالی گوام، ژاپن و برزیل هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------