انواع هدست و راهنمای خرید آن



 هدست باکیفیت, تصاویر ی از هدست

انتخاب هدست مناسب ممکن است مشکل باشد زیرا موارد متعددی وجود دارد که باید در نظر بگیرید

هدست (Headset) از دو بلندگوی کوچک (در بعضی موارد یک بلندگو) که بر روی گوش کاربر قرار می‌گیرد و یک میکروفون تشکیل شده‌است. هدست ها استفاده های گوناگونی دارند.

هدست چیست؟

هدست یک وسیله سخت افزاری است که به یک تلفن یا رایانه متصل می شود و به کاربر اجازه می دهد ضمن آزاد نگه داشتن دست خود ، صحبت و گوش کند. هدست معمولاً در مراکز پشتیبانی فنی و خدمات مشتری استفاده می شود و به کارمند این امکان را می دهد تا هنگام تایپ اطلاعات در رایانه ، با مشتری صحبت کند.

 

 هدست باکیفیت, تصاویر ی از هدست

انواع هدست و راهنمای خرید آن

 

انواع هدست ها :

• براساس تعداد بلندگو

هدست تک گوش

هدست دو گوش

 

• براساس کاربرد نهایی

هدست تلفن

هدست ارتباطات یکپارچه

هدست کامپیوتر

 

 براساس تکنولوژی ارتباطی

هدست با سیم

هدست بی سیم

 

 براساس انواع قابلیت ها و تکنولوژی های استفاده شده در طراحی

هدست حذف نویز

هدست با قابلیت صدای باند پهن

هدست با میکروفون پیش تقویت شده

 

 هدست باکیفیت, تصاویر ی از هدست

میکروفن هدست مانند سایر انواع میکروفونها ، می تواند یک طرفه ، دو طرفه و تمام جهتی باشد

 

راهنمای خرید هدست :

انتخاب هدست مناسب ممکن است مشکل باشد ، زیرا موارد متعددی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. برخی از آنها شامل جهت دهی میکروفون ، نوع اتصال ، کیفیت ساخت و ساز ، راحتی و ... می باشد. 

 

جهت گیری میکروفون 

میکروفن هدست ، مانند سایر انواع میکروفونها ، می تواند یک طرفه (به آن کاردیوئید نیز گفته می شود) ، دو طرفه و تمام جهتی باشد.

مدل های یک طرفه فقط صدا را از جلو جمع می کنند. آنها برای اجرای نوازندگان و بازیگران محبوب ترین نوع هستند ، زیرا بهترین محافظت را در برابر سر و صدای پیش زمینه ارائه می دهند.

 

میکروفنهای دو طرفه به ندرت در هدفون یافت می شوند و بازار بیشتر بین مدلهای کاردیوئید و تمام جهتی تقسیم می شود. میکروفنهای دو طرفه صدا را از جلو و عقب می گیرند.

میکروفنهای تمام جهتی، از هر جهت صدا را جمع می کنند. به دلیل فیلتر ضعیف و سر و صدای محیط ، آنها در بین بازیگران و نوازندگان محبوب نیستند.

 

قابلیت حذف نویز

این قابلیت با استفاده از میکروفون موجود روی هدست‌ها صدای اطراف را آنالیز کرده و با تولید برخی امواج به خنثی سازی نویز موجود در محیط می‌پردازند. اما توجه کنید که این قابلیت تنها برای نویزهای ثابت مانند صدای موتور هواپیما یا قطار به کار می‌رود و نویزهای ناگهانی مانند حرف زدن یک فرد در اطراف شما امکان حذف شدن ندارند.

 

بی سیم و باسیم

هنگام اتصال ، مانند همتایان معمولی آنها ، هدست به دو نوع عمده - سیمی و بی سیم عرضه می شوند. همچنین درصدی از مدلهای ترکیبی وجود دارد که با هر دو نوع اتصال کار می کنند.

 

مدلهای بی سیم معمولاً دارای یک سیم خروجی کوتاه هستند که به داخل بدنه می رود. 

هدست های سیمی ،از سیم های خروجی طولانی تر برخوردار هستند و مستقیماً به میکسر وصل شوند. هنگام خرید در درجه اول باید توجه داشت که باتری به کار رفته شده در این هدست‌های بیسیم مدت زمان مناسبی را پوشش دهند و در درجه بعدی نیز شعاع پاسخ­دهی نیز به اندازه کافی باشد. در هدست‌های باسیم در درجه اول کیفیت سیم مناسب باشد و ترجیحاً دارای یک پوشش بافته شده جهت حفاظت از تا شدگی سیم داشته باشد.

 

 هدست باکیفیت, تصاویر ی از هدست

مدل های فوق العاده سبک هدست

 

ساختار هدست

ساختار چیز دیگری است که باید هنگام انتخاب هدست مناسب در نظر بگیرید. مدل های مقاوم و سنگین عموما عمر طولانی تر و مقاومت بیشتری دارند. آنها به احتمال زیاد به میکروفن بزرگتری مجهز خواهند شد. بعضی از کاربران ممکن است آنها را برای استفاده طولانی مدت بسیار سنگین بدانند.

 

مدل های فوق العاده سبک هدست ساخته شده اند. آنها غالباً به رنگ های بژ ساخته می شوند تا چهره طبیعی پوست را تقلید کنند و میکروفن های بسیار کوچکی دارند. اگرچه برای اجرای در تلویزیون و سایر کارهایی که مخفی بودن آن ضروری است ، عالی است اما هدفون های فوق العاده سبک غالبا استحکام کمتری دارند. 

میکروفن در هر دو نوع باکیفیت است و انتخاب آن به عهده شماست که به ترجیحات و نیازهای شما بستگی دارد.

 

حساسیت یا سطح فشار صدا در هدست 

یکی دیگر از پارامترهای مهم در خرید یک هدست حساسیت یا سطح فشار صدا (S.P.L) است. این پارامتر میزان توانایی تولید صدا توسط هدست را نشان می‌دهد و با واحد دسی بل (dB) نمایش داده می‌شود. معمولا هدست‌ها در بازه حساسیت ۸۵ الی ۱۲۰ دسی بل تولید می‌شوند. توجه داشته باشید که صدای تولید شده بیش از ۱۲۰ دسی بل باعث ایجاد آسیب به گوش می‌شود.

 

گردآوری:بخش کامپیوتر و اینترنت بیتوته 

 

تازه های کامپیوتر و اینترنت(گرافیک، موبایل و کامپیوتر جیبی، اختراعات جدید، ترفندها و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------