نخوانید اگر پشتیبانی کامپیوتر و آی تی برایتان مهم نیست!



مراحل دریافت خدمات پشتیبانی شبکه با کیفیت, پشتیبانی کامپیوتر و آی تی, نکاتی برای پشتیبانی کامپیوتر و آی تی

پشتیبانی کامپیوتر و آی تی

 

از همین ابتدا بگوییم این مطلب مناسب کسانی که برای کسب و کار خود ارزش قائل نیستند و می گویند که همه کار را خودشان به تنهایی می توانند انجام دهند مناسب نیست، چنین افرادی بهتر است که همان شکلی که فکر می کنند ادامه دهند و به فکر این نباشد برای پشتیبانی آی تی خود از کارشناس مناسب استفاده کنند تا بتوانند وقت خود صرف کار های مهم تر بکنند.

 

خب بریم سراغ کسانی که اهمیت استفاده از کامپیوتر ها را به خوبی درک می کنند و میدانند مهم ترین دارایی آن ها اطلاعاتشان است و باید از آن ها حفاظت کنند اما چطوری؟ 

 

اول از همه باید بدانید که هر کار را باید به کاردان بسپارید اما پیدا کردن کاردان و کارشناس خوب کار راحتی نیست و خیلی پیش می آید که شما در انتخاب شرکت و کارشناس پشتیبانی آی تی دچار مشکلات مختلف و بزرگی شده اید! 

 

ما به شما می گوییم که اگر بخواهید با یک شرکت یا کارشناس پشتیبانی شبکه خوب قرارداد پشتیبانی ببندید باید به چه مواردی توجه کنید!

 

مراحل دریافت خدمات پشتیبانی شبکه با کیفیت:

در ابتدا پس از پیدا کردن چند شرکت پشتیبانی دهنده آی تی از راه های مثل جست و جوی اینترنت و یا دوستان و آشنایان، شروع به تماس گرفتن و ارتباط برقرار کردن با آنها می کنید و از آن ها می خواهید که خدماتشان را به همراه هزینه برای شما معرفی بکنند. 

 

در اینجا باید به چند نکته بسیار مهم توجه کنید!

نکته اول: نوع سرویس دهی در پشتیبانی آی تی

 

نکات مهم برای پشتیبانی کامپیوتر و آی تی,نوع سرویس دهی در پشتیبانی آی تی,اعلام هزینه پشتیبانی آی تی

انواع سرویس دهی در پشتیبانی آی تی

 

خدمات پشتیبانی مناسب خدماتی است که خیال شما را از بابت رفع ایرادات مطمئن کند و شما دیگر دغدغه ای از بابت مشکلات مختلف نداشته باشید. به عبارتی دیگر خروجی کار یک شرکت پشتیبانی آی تی باید برای شما باید مهم باشد نه تعداد روز و زمانی که میخواهد به شما سرویس پشتیبانی بدهد!

 

حال چگونه متوجه این موضوع بشویم ؟

اولین نکته ای که می تواند این موضوع را برای شما روشن کند زمان حضور و پشتیبانی آی تی است. یک شرکت پشتیبانی مثل آی تی پشتیبان باید بتواند به تعداد نامحدود به شما خدمات پشتیبانی آی تی را طبق قرارداد ارائه دهد! به عبارتی هر چقدر و به هر تعدادی که لازم است تا شما سرویس مناسبی دریافت کنید باید پشتیبانی حضوری و تلفنی نا محدود داشته باشید!

 

با دریافت این سرویس دیگر شما نگران این نیستید که اگر شرکت پشتیبانی شبکه زمان بیشتری را صرف رفع مشکلات کرد مبلغ بیشتری را دریافت می کند! بلکه این کار را به آن شرکت واگذار می کنید و انتظار نتیجه خوب و خروجی مناسب را دارید.

 

در همین حین می توانید نصف شرکت هایی را که باهاشون تماس گرفته اید را حذف کنید چرا که شرکت هایی که علم و تجربه کافی ندارند نمی توانند این ریسک را بپذیرند و در صورت اصرار شما، احتمال اینکه از وسط قرارداد بخواهند قرارداد را فسخ کنند و قطع همکاری کنند زیاد است.

 

همچنین ممکن است در صورت درخواست شما مبنی بر این مورد و قبول کردن شرکت مورد نظر برای ارائه سرویس پشتیبانی نامحدود، در حین قرارداد مشکلات زیادی در سرویس دهی به وجود آید که نتوانند به تعهدات خود عمل کنند و دردسر های زیادی را برای شما به وجود بیاورند.

 

در نتیجه اگر شرکت پشتیبانی آی تی مورد نظر به صورت پیش فرض خدمات نامحدود پشتیبانی ریموت و حضوری به شما ارائه نمیداد از درخواست آن خودداری کنید!

 

2- پرسیدن چگونگی وضعیت شبکه

 

فایل بکاپ باز گردانی,بکاپ اطلاعات,مانع از ورود بد افزار ها به شبکه

درمورد وضعیت شبکه

 

دومین موردی که باید در حین تماس با شرکت پشتیبانی آی تی به آن توجه کنید پرسیدن وضعیت کلی شبکه مجموعه شما توسط کارشناس مربوط است و باید درباره تعداد تجهیزات، نوع تجهیزات، سرویس ها و نرم افزار های مورد استفاده، مشکلات فعلی، لوکیشن شما و زمان های کاری شما اطلاعات دریافت کند!

 

لازم نیست حتما این اطلاعات دقیق باشد چرا که شما کارشناس نیستید و شاید نتوانید به طور کامل این اطلاعات را به آن ها انتقال دهید بلکه کافی است تا جای ممکن به شرکت آی تی مورد نظر اطلاعات بدهید تا آن ها بتوانند یک دید کلی از وضعیت شبکه شما را به دست بیاورند و درباره کلیات سرویس دهی با شما صحبت بکنند.

 

3- بررسی دقیق شبکه و وضعیت آی تی

در مرحله بعدی و با قبول شرایط کاری طرفین نسبت به یکدیگر، شرکت پشتیبانی آی تی باید کارشناس خود را برای بررسی دقیق وضعیت شبکه شما ارسال کند تا بتواند با دقت و صرف زمان زیاد به شما بگوید که در ابتدا چه کارها و اصلاحاتی لازم است انجام شود تا بتوانند به شما سرویس پشتیبانی آی تی با کیفیتی را ادامه به شما ارائه دهند. 

 

این بررسی در اکثر موارد بین 1 تا 3 ساعت زمان بر می باشد و کارشناس مورد نظر باید این زمان را به بررسی دقیق وضعیت سخت افزار ها و سرویس های مورد استفاده اختصاص دهد و در انتها گزارش کاملی را در رابطه با ایراد های پیدا شده، دلیل به وجود آمدن این ایراد ها، زمان مورد نیاز برای رفع آن ها و میزان هزینه خدمات و در صورت نیاز تجهیزاتی که باید خریداری شوند را به مجموعه انتقال دهد. 

 

4- مطالعه دقیق قرارداد پشتیبانی شبکه

پس از اینکه اطلاعات مناسبی از شرکت مورد نظر به دست آوردید و تصمیم به همکاری با شرکت مورد نظر پشتیبانی گرفتید باید قبل از هر کاری قرارداد پشتیبانی آی تی را به دقت مطالعه کنید. اول از همه باید دقت کنید تا مورد خاصی مشکلی نداشته باشید، در غیر این صورت مشکل خود را با شرکت مورد نظر مطرح کرده تا برای شما توضیح دهند و یا بند مورد نظر را اصلاح کنند.

 

همچنین باید به این موضوع دقت کنید تا بند های قرارداد به صورت کلی نوشته نشده باشد، چرا که از موارد کلی برداشت های مختلفی به وجود می آیند و در زمانی که طرفین در حین قرارداد به مشکل بر میخوردند به قرارداد مراجعه می کنند تا مشکل خود را رفع کنند اما وقتی که بند مورد نظر به صورت کلی نوشته شده باشد ممکن است برای طرفین اختلاف نظر و مشکلاتی در تفسیر بند مورد نظر به وجود بیاورد. 

 

همچنین سعی کنید تمامی جزییات به صورت دقیق در قرارداد پشتیبانی آی تی ذکر شده تا تعهدات به صورت واضح و مشخص باشد. به عنوان نمونه تعداد تمامی تجهیزاتی که باید مورد پشتیبانی قرار می گیرند باید در قرارداد ذکر شده باشد.

 

همچنین زمانی که پشتیبانی شبکه باید در دسترس باشد تا پاسخ گوی مشکلات کاربران باشد نیز باید به طور دقیق ذکر شده باشد. این موضوع به نوع قرارداد پشتیبانی آی تی مرتبط است. قرارداد های پشتیبانی آی تی به طور کلی برای 8 ساعت کاری در روز تدوین شده اند، در نهایت اگر شما صاحب کسب و کاری هستید که ساعت های کاری آن نسبت به اغلب مشاغل مرتبط است باید حتما این موضوع را در قرارداد ذکر کنید.

 

به طور کلی هیچ وقت در عقد قرارداد های کاری نباید به دلیل اعتماد و اطمینان طرفین از ذکر شدن موارد و مفاد مورد نظر اجتناب کرد. چرا که در ابتدای شروع فعالیت همه به نظر خوب است اما در حین قرارداد است که ممکن است مشکلات مختلفی به وجود بیاید و در بدترین شرایط به قرارداد مراجعه می شود.

 

حال وقتی در قرارداد موضوعات به درستی عنوان نشده باشد مشکلات بیش از پیش بزرگ شده و رفع آن ها سخت تر می شود.

 

5- اعلام هزینه پشتیبانی آی تی

در ابتدا که با شرکت پشتیبانی آی تی تماس میگیرید و وضعیت شبکه مجموعه را به طور کلی عنوان می کنید، کارشناس مورد نظر می تواند قیمت حدودی برای پشتیبانی را به شما اعلام کند اما پس از حضور کارشناس در مجموعه و بررسی چند ساعته خود امکان اعلام قیمت دقیق پشتیبانی وجود دارد.

 

قیمت دقیق پشتیبانی شبکه در کنار شرایط قرارداد برای مجموعه قابل اعلام است چرا که قیمت دقیق در ازای بررسی دقیق و شرایط مورد نظر مجموعه برای سرویس دهی تعیین می شود و شرکت پشتیبانی آی تی می تواند آن را اعلام کند.

 

وظایف کارشناس نگهداری و پشتیبانی آی تی

از مهم وظایف کارشناسان پشتیبانی شبکه می توان در دسترس بودن همیشگی آن ها در زمان عنوان در قرارداد پشتیبانی شبکه است همچنین کارشناسان پشتیبانی آی تی وظیفه دارند زیر ساخت شبکه یک مجموعه را به گونه اصلاح و تنظیم بکنند که جلوی وقوع خیلی از اتفاقات در آینده گرفته شود و زمانی که مشکلی برای کارکنان آن مجموعه به وجود می آید در مدت بسیار کوتاه برطرف شود و کارهای کارکنان یک مجموعه نباید به دلیل مشکلات آی تی و شبکه به تاخیر بی افتد از دیگر وظایف کارشناس و شرکت پشتیبانی شبکه حفظ امنیت اطلاعات است، این موضوع باید در قرارداد پشتیبانی شبکه به وضوح ذکر شود. یک کارشناس پشتیبانی شبکه باید برای حفظ و نگهداری اطلاعات کارهای مهمی را انجام دهد که در ادامه به هر کدام از آنها اشاره می کنیم:

 

تهیه بکاپ های منظم و قابل استفاده

تهیه بکاپ در شبکه های کامپیوتری از نون شب هم واجب تر است، تعریف سناریو بکاپ گیری در شبکه های کامپیوتری وابسته به وضعیت شبکه هر مجموعه است و می تواند برای هر مجموعه متفاوت باشد.

 

کارشناس پشتیبانی آی تی درباره حجم و اهمیت اطلاعات از مدیران و کارکنان یک مجموعه پرس و جو کرده تا متوجه میزان تغییرات این اطلاعات در طول مدت مشخص و اهمیت آن ها به طور بشود.

 

لازم به ذکر است بکاپ های تهیه شده کارشناس پشتیبانی آی تی باید به گونه ای باشد تا قابل استفاده باشد. به عبارتی دیگر بکاپ های تهیه شده باید حتما تست شوند و به صورت آفلاین نگهداری شوند تا دچار آلودگی توسط بد افزار های مختلف نظیر باج افزار ها نشوند.

 

تنظیم مجوز های استاندارد برای کارکنان

یکی دیگر از کارهایی که باید برای حفظ و نگهداری از اطلاعات انجام شود تعیین مجوز های دسترسی مناسب برای کاربران است. این مجوز ها باید به گونه باشند تا هر کاربر به همه اطلاعات دسترسی نداشته باشد و فقط به اطلاعاتی دسترسی داشته باشد که برای ایشان کاربردی است و با آن ها کاری انجام می دهد و یا آن ها را ویرایش می کند.

 

همچنین این مجوز ها نباید به گونه ای باشند که باعث ایجاد خلل و تاخیر در کار کارکنان یک مجموعه شوند. دلیل قرار دادن مجوز های دسترسی برای افراد این است که حذف ناخواسته اطلاعات توسط کاربران به حداقل ممکن برسد چرا که ممکن برخی کاربران در زمان هایی به دلیل خستگی و عدم تمرکز و با یک کلیک اشتباه فایلی که مربوط به کار شخص دیگری است را حذف کند!

 

پس چه بهتر که جلوی وقوع چنین اتفاقاتی از ابتدا گرفته شود.

 

استفاده از نرم افزار های امنیتی

حفظ امنیت شبکه به واسطه نرم افزار ها و سخت افزار ها در شبکه به عهده مدیر و پشتیبان آی تی است، ایشان باید با استفاده از آن ها و تنظیم درست آن ها مانع از آلودگی اطلاعات و سیستم ها به بد افزار ها شوند.

 

آلوده شدن اطلاعات به بدافزار ها خود باعث از بین رفتن اطلاعات می شوند. شاید با خود بگویید که به راحتی می توان از بکاپ استفاده کرد اما موضوعی که همیشه وجود ندارد بکاپ اطلاعات در لحظه است و قائتا در تمام نقاط دنیا بکاپ ها در فواصل زمانی مشخص تهیه می شوند و وقتی که فایل بکاپ باز گردانی می شود بخش اعظم اطلاعات بازیابی می شود و نه تمامی اطلاعات در نتیجه سری که درد نمی کند را دستمال نمی بندند و پشتیبان آی تی همیشه سعی می کند تا مانع از ورود بد افزار ها به شبکه شود تا اینکه بخواهد بدون استفاده از راه کار های امنیتی فقط به فکر استفاده از بکاپ ها باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024