اطلاعات جدیدی از پیشرفته‌ترین سفینه فضایی SpaceX فاش شد./عکس



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,موشک

ایلان ماسک به تازگی تصمیم گرفته است که تغییرات جدیدی در سفینه فضایی SpaceX ایجاد کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نام موشک عظیم‌الجثه شرکت SpaceX که با اسم Big Falcon Rocket به اختصار (BFR) شناخته‌ می‌شد، تغییر پیدا کرد. مدیر اجرایی این شرکت، ایلان ماسک در صفحه توئیتر خود نوشت که نام سفینه‌های فضایی این شرکت از BFR به Starship و تقویت‌کننده موشک که به کنده‌شدن از جاذبه عمیق زمین کمک می‌کند از این به بعد Super Heavy نام دارد. این تغییر نام جلوه‌ای سینمایی‌تر یا به نوعی هنری‌تر به این موشک داده است.

این شرکت برنامه دارد تا موشک 117 متری Starship را (که در سپتامبر معرفی شد) جایگزین موشک‌های فعلی خود شامل Falcon 9،  Falcon Heavy و  Dragon rockets کند. این کشتی‌ فضایی هم‌ اکنون در لس‌ آنجلس ساخته می‌شود و هزینه احتمالی ساخت آن 5 میلیارد دلار خواهد بود همچنین این موشک قادر است 100 تن بار یا 100 نفر مسافر را به مریخ ببرد. این موشک‌ قدرت‌ حمل بار بیشتر، حمل انسان بیشتر و مصرف سوخت کمتر نسبت به موشک‌های فعلی این شرکت را دارد. در زیر تصویر مقایسه‌ این موشک با دیگر موشک‌های مطرح ساخته شده را مشاهده می‌کنید.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,موشک


به نقل از رئیس این شرکت Gwynne Shotwell آن‌ها امید دارند تا در اواخر سال 2019 آزمایش‌های پرتاب بدون سرنشین Starship را شروع کنند. ایلان ماسک اعتقاد دارد اگر این آزمایش‌ها بدون مشکل انجام شود اولین پرتاب بدون سرنشین این سفینه‌ فضایی تا مریخ در سال 2022 انجام شود و در سال 2024 پرتاب همراه با سرنشین اولیه آن انجام شود. همچنین ماموریت پرواز دور ماه همراه با مسافر خصوصی برای 2023 برنامه‌ریزی شده است. اما با توجه به آن که ساخت موشک Falcon Heavy دو برابر زمان مورد انتظار به طول انجامید و این‌ که در حال حاضر 5 درصد منابع SpaceX به ساخت Starship اختصاص داده شده، به واقعیت پیوستن این برنامه‌ها کمی به آرزو شبیه است.

طبق اشاره یکی از کاربران توییتر، نام‌گذاری یک Big Falcon Spaceship به Starship(کشتی ستاره‌ای) صحیح نیست، مگر آن‌ که برای ماموریت‌های ستاره‌ای از آن استفاده شود. ایلان ماسک سریع پاسخ داد که نسل بعدی Starship قادر به انجام این کار نیز است گرچه او قبلا هم گفته بود که این کشتی فضایی به عنوان یک "سیستم حمل‌ و‌ نقل بین فضایی"  استفاده می‌شود و قادر است به همه‌ جای منظومه شمسی سفر کند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------