آموزش تعمیر هندزفری با روش های ساده



تعمیر هندزفری,آموزش تعمیر هندزفری

تعمیر هندزفری

 

برای تعمیر هندزفری خراب ابتدا لازم است تا از سلامت خود هندزفری اطمینان حاصل کنید. برای این کار لازم است هندزفری از کار افتاده را به گوشی دیگری متصل کنید، اگر باز هم کارنکرد پس هندزفری خراب است و نیاز به تعمیر دارد. برای آموزش تعمیر هندزفری از کار افتاده ابتدا باید انواع خرابی های آن را بشناسید تا روش تعمیر مناسب را به کار گیرید. در ادامه به آموزش تعمیر هندزفری به ساده ترین روش می پردازیم.

 

تعمیر هندزفری های بی سیم دشوار تر از هندزفری های سیم دار است و توصیه می شود که تعمیر آن را به یک فرد متخصص بسپارید. اگر احساس می کنید که هندزفری عمر خود را کرده است بهتر است به جای تعمیر، آن را باید یک هندزفری جدید جایگزین کنید. برای خرید محصولات جانبی به خصوص هندزفری می توانید از فروشگاه اینترنتی تخصصی جانبی خرید کنید.

 

کدام خرابی های هندزفری را می توان در منزل تعمیر کرد؟

پیش از آموزش تعمیر هندزفری باید مشخصات احتمالی هندزفری های خراب را بشناسید:

شکستن قاب هندزفری

قرارگیری نادرست جک هندزفری

عدم دریافت صدا یا قطع و وصل شدن آن

پاره شدن سیم هندزفری

عدم ارسال صدا در حین مکالمه

پاره شدن سوکت هندزفری

کیفیت پایین صدا

و...

 

متداول ترین خرابی که برای هندزفری می تواند پیش بیاید قطع صدا یا پارگی سیم است. در اکثر موارد اشکال جدی داخلی عامل خرابی هندزفری نیست و با آموزش تعمیری که در ادامه می دهیم به احتمال 70 درصد دوباره کار می کند. برای عیب یابی مشکل در ابتدا لازم است تا موارد زیر را بررسی کنید:

 

1. دستگاه پخش صدا را بررسی کنید: برای اینکه مطمئن شوید مشکل از کجاست، با هندزفری دیگری صدا را بررسی کنید.

 

2. جک هندزفری را بررسی کنید: اگر به ورود ضایعات و گرد و غبار به داخل جک شک دارید می توانید با چراغ قوه آن را بررسی کنید.

 

3. پارگی کابل را بررسی کنید: هندزفری سیمی را به گوشی خود متصل کنید و هنگام پخش صدا همه قسمت های آن را لمس کنید تا مکان پارگی را بیابید.

 

مراحل تعمیر هندزفری بدون نیاز به لحیم کاری

پس از عیب یابی اگر مشکل به دلیل ورود ضایعات به جک هندزفری باشد، با ورود هوای فشرده به وسیله یک سشوار می توانید این مشکل را برطرف سازید. اما اگر مشکل قطع صدا یا پارگی سیم باشد باید مراحل زیر را طی کنید.

 

ابزارهای لازم برای تعمیر هندزفری خراب

1. کابل AUX: این کابل یک تکه سیم است که می توانید از یک هندزفری از کار افتاده دیگر نیز استفاده کنید.

2. چاقو تیز یا کاتر

3. فندک

4. چسب

 

1- کابل AUX را از 7 سانتی متر بالاتر از کانکتور ببرید:

اگر کابل را بالاتر از 7 سانتی متر از کانکتور ببرید نیز بهتر است. تعمیر زمانی موفقیت آمیز انجام می شود که اتصال از کانکتور دور باشد.

 

تعمیر هندزفری,آموزش تعمیر هندزفری,تعمیر هندزفری خراب

آموزش تعمیر هندزفری

 

2-جدا کردن روکش پلاستیکی سیم:

بهترین روش برای جدا کردن روکش این است که سیم را خم کنید تا هنگام برش با تیغ، محل برش باز شود. حالا لازم است تا این برش را دور تا دور سیم ایجاد کنید تا روکش به راحتی جدا شود.دقت کنید که سیم های داخلی را قطع نکنید.

 

3-روکش سیم های مسی را بسوزانید:

برای افزایش مقاومت سیم ها، نخ های پلاستیک دور تا دور آن ها تابیده شده است. این روکش ها به راحتی می سوزد. برای تنها یک ثانیه انتهای سیم را بسوزانید. پس از اینکه 1 تا 1.5 سانتی متر از آن سوخت، سوزاندن را متوقف کنید. نکته قابل توجه این است که نگذاریم سیم بیش از اندازه بسوزد. باقیمانده های سوختگی را به راحتی با ناخن از سطح سیم تمیز کنید.

 

تعمیر هندزفری,تعمیر هندزفری در منزل,تعمیر هندزفری خراب

تعمیر هندزفری خراب

 

4-سیم هندزفری را برش بزنید:

حالا در این قسمت از آموزش تعمیر هندزفری باید سیم های آن را درست 2 تا 3 سانتی متر بالاتر از کانکتور برش دهید. حالا همانطور که در مرحله های قبل روکش کابل AUX را سوزاندید، روکش سیم هندزفری را هم تمیز کنید. سیم های هندزفری بعد از کانکتور قطع می شوند. برای اطمینان از اینکه محل درستی را بریده اید، حتما به اندازه گفته شده دقت کنید.

 

5- سیم های مرتبط را به هم بپیچانید:

در این قسمت از آموزش تعمیر هندزفری  باید مشخص کنید که کدام سیم ها باید به هم پیچیده شوند. هندزفری متشکل از بیش از 3 تا 5 سیم است. 2 عدد از سیم ها مختص میکروفون می باشد و 3 تای دیگر مربوط به هدفون است. سیم های طلایی در بالای سیم سفید نازک میکروفون قرار دارند.

 

رایج ترین رنگ سیم های هندزفری

1. سیم طلایی یا زرد

2. سیم آبی برای هدفون سمت چپ

3. سیم قرمز برای هدفون سمت راست

 

ابتدا سیم های طلایی را به هم بپیچانید. حال سیم های هدفون تعمیر شده را به کابل AUX متصل کنید. نکته قابل توجه این است که سیم قرمز کابل AUX را باید به سیم قرمز هندزفری بپیچانید تا هدفون سمت راست کار کند. 

 

تعمیر هندزفری,تعمیر هندزفری در منزل

تعمیر هندزفری در منزل

 

6-جدا کردن سیم ها:

سیم های استفاده شده دیگر عایقی ندارند. در نتیجه ممکن است هنگام نزدیک شدن به هم به خوبی کار نکنند پس لازم است سیم ها را از هم جدا کرده تا به یکدیگر نچسبند. برای اینکار ابتدا جفت سیم های پیچیده شده را جدا می کنیم و دور تا دور آن ها را چسب عایق می پیچیم. در آخر همه سیم ها را با یک چسب پهن به هم وصل می کنیم. این کار به تقویت اتصالات کمک می کند.

 

در پایان این مرحله از اموزش تعمیر هندزفری کار شما به اتمام می رسد. همه این مراحل شاید فقط 15 دقیقه زمان ببرد. نکته اصلی این است که به موارد گفته شده دقت کنید تا در انتها هندزفری مجددا قابل استفاده باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024