چرا گوشیHuawei P30 Pro انتخاب بهتری نسبت به سامسونگ اس ۱۰ پلاس است؟



همواره تقابل پرچمداران شرکت‌های مختلف برای دوست‌داران دنیای فناوری، جذابیت خاصی داشته است. سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس و Huawei P30 Pro رقبای قدرتمندی برای یکدیگر هستند؛ اما پرچمدار هواوی قابلیت‌هایی دارد که می‌تواند برگ برنده این گوشی باشد.


گوشی گلکسی اس 10 پلاس و به طور کلی سری گلکسی اس 10 سامسونگ توانسته‌اند ظرف ماه‌های گذشته توجه زیادی را به خود جلب کنند که البته بی‌دلیل هم نیست. با این حال از راه رسیدنHuawei P30 Pro باعث کاهش توجه مردم به آنها شده است. هرچند این گوشی‌ها نقاط اشتراک زیادی دارند، اما از برخی جهات Huawei P30 Pro بر رقیب خود برتری دارد.


نه تنها Huawei P30 Pro ظاهر جذاب و مشخصات قدرتمندی دارد، بلکه همان‌طور که گفتیم از برخی قابلیت‌های اضافی نیز بهره می‌برد که آن را به گزینه بهتری نسبت به گلکسی اس 10 پلاس تبدیل کرده است. به طور کلی چهار دلیل برای ترجیح دادن Huawei P30 Proبر گلکسی اس 10 پلاس وجود دارد که در نوشتار پیش رو به تشریح آنها می‌پردازیم.

 

گوشیHuawei P30 Pro,موبایل Huawei P30 Pro,خرید موبایل Huawei P30 Pro

 
 1. زوم اپیتکال 5 برابری؛ به سوژه نزدیک‌تر شوید
نمی‌توان انکار کرد که گلکسی اس 10 پلاس دوربین بسیار خوبی دارد. این گوشی در بخش پشتی از سه دوربین و در جلو از دو دوربین بهره می‌برد. اما هواوی از چهار دوربین در پشت و یک دوربین در جلو استفاده کرده است. با این حال بزرگ‌ترین مزیت Huawei P30 Pro نسبت به گلکسی اس 10 پلاس ، توانایی عکس گرفتن با بزرگ‌نمایی 5 برابر است که به لطف یک دوربین 8 مگاپیکسلی جداگانه ممکن شده است؛ این در حالی است که گلکسی اس 10 پلاس تنها از زوم 2 برابری پشتیبانی می‌کند.


بزرگ‌نمایی اپتیکال 5 برابری این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید از نزدیک‌ترین نمای ممکن از سوژه یا اشیای مورد نظر خود عکس بگیرید. زوم اپتیکال نسبت به زوم دیجیتال، جزئیات بیشتری را ثبت می‌کند؛ بنابراین چنین قابلیتی می‌تواند برای کاربر بسیار مفید باشد.


بزرگ‌نمایی نهایی Huawei P30 Pro در ترکیب با تکنیک دیجیتال به 10 برابر می‌رسد که ترکیبی از زوم دیجیتال و اپتیکال است و با نام Hybrid Zoom شناخته می‌شود. هرچند بزرگ‌نمایی ترکیبی (Hybrid Zoom) سطح جزئیات پایین‌تری نسبت به بزرگ‌نمایی اپتیکال دارد، اما معمولاً بهتر از بزرگ‌نمایی دیجیتال به تنهایی است. قابل ذکر است که حداکثر بزرگ‌نمایی دیجیتال در گوشی Huawei P30 Pro به 50 برابر می‌رسد.

 

گوشیHuawei P30 Pro,موبایل Huawei P30 Pro,خرید موبایل Huawei P30 Pro

 
 2. حالت عکاسی در شب؛ تصاویر روشن‌تر در نور ضعیف
گلکسی اس 10 پلاس رسماً فاقد حالت شب برای دوربین است؛ اما از هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت عکس در شرایط نوری ضعیف استفاده می‌کند. این قابلیت بخشی از برنامه Scene Optimizer موجود بر روی کلیه گوشی‌های سری گلکسی اس 10 است. در صورتی که شرایط نوری محیط عکاسی ایجاب کند، آیکون Bright Night Mode  که یک ماه کوچک است، در این گوشی پدیدار می‌شود. تجربه نشان می‌دهد فعال شدن این حالت بسیار دشوار است و تأثیر ناچیزی نیز بر عکس دارد.


در طرف مقابل، حالت عکاسی در شب یک قابلیت مستقل بر روی گوشی Huawei P30 Pro است که امکان دست‌یابی به تصاویر واضح‌تر و نتایج بهتر را در شرایط نوری بسیار ضعیف میسر می‌کند. کافی است در مواقع نیاز این حالت را انتخاب کنید تا ظرف حداکثر 5 ثانیه، بتوانید عکس دلخواه خود را بگیرید. برخلاف سامسونگ، تأثیر این قابلیت چشمگیرتر است. در زیر تصویری از مقایسه قابلیت حالت عکاسی در شب هواوی را در مقایسه با گوشی سامسونگ مشاهده می‌کنید. لازم به ذکر است این قابلیت بر روی Huawei Mate 20 نیز یافت می‌شود که نتیجه آن در تصویر سمت چپ مشخص است.
 

گوشیHuawei P30 Pro,موبایل Huawei P30 Pro,خرید موبایل Huawei P30 Pro

 
 3. شارژر سریع‌تر 40 واتی با قابلیت Fast Charge
شارژ سریع قابلیتی است که معمولاً کمتر به آن توجه می‌شود؛ اما این قابلیت می‌تواند در عین کوتاه کردن زمان شارژ، شارژدهی باتری شما را ساعت‌ها افزایش دهد. هنگامی که برای شارژ کردن گوشی خود عجله دارید یا زمان کافی در اختیار ندارید، مطمئناً این قابلیت بیش از پیش اهمیت می‌یابد.


از آنجایی که Huawei P30 Pro از شارژر 40 واتی و گلکسی اس 10 پلاس از شارژر 15 واتی بهره می‌برد، انتظار می‌رود عملکرد Huawei P30 Pro به طرز چشمگیری سریع‌تر باشد. در نظر داشته باشید آنچه که گفته شد، در مورد شارژر موجود در جعبه گوشی‌هاست که همراه با محصول عرضه می‌شود.

 

گوشیHuawei P30 Pro,موبایل Huawei P30 Pro,خرید موبایل Huawei P30 Pro

 
4. قابلیت Dual-View؛ ضبط هم‌زمان با دو دوربین
علی‌رغم اینکه هر دو گوشی گلکسی اس 10 پلاس و Huawei P30 Pro دارای چندین دوربین پشتی هستند، اما تنها Huawei P30 Pro امکان ضبط هم‌زمان با دو دوربین را به شما می‌دهد و اس 10 پلاس از این قابلیت برخوردار نیست.


در گوشی سامسونگ امکان استفاده از سه دوربین به‌طور جداگانه وجود دارد که البته گوشی هواوی هم از آن پشتیبانی می‌کند؛ اما Huawei P30 Pro از ضبط هم‌زمان با دو دوربین بهره می‌برد که یکی از آنها بزرگ‌نمایی بیشتری نسبت به دیگری ارائه می‌کند؛ بدین شکل می‌توانید دو نمای مختلف (نمای نزدیک و نمای دور) را از یک سوژه به صورت هم‌زمان و در کنار هم ضبط کنید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------