باهوش ترین رایانه در سوئد طراحی شد



 

 

رایانه هوشمند , رایانه

 

 

محققان سوئدی رایانه هوشمندی طراحی كرده اند كه در آزمایشات ضریب هوشی، امتیاز ۱۵۰ را به خود اختصاص داده و از ۹۶ درصد انسان ها باهوش تر است.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم تحقیقاتی دانشگاه «گوتن بورگ» سوئد به سرپرستی «كلائس اشترانگرد»، نرم افزار رایانه هوشمند را طراحی كرده اند. هدف اصلی تیم تحقیقاتی طراحی برنامه هوشمندی عنوان شده است كه بتواند مانند انسان فكر كند.

این رایانه نخستین نمونه از گروه رایانه های «هوشمند» معرفی شده است. درحالیكه برنامه های ریاضی پیش رفته قبلی تنها موفق به كسب نمره زیر ۱۰۰ شده بودند، این رایانه هوشمند با ضریب هوشی ۱۵۰ همردیف با چهار درصد انسان های باهوش قرار گرفته است.

تیم تحقیقاتی از یك مدل روانی الگوهای انسانی در نرم افزار سیستم هوشمند خود استفاده كردند؛ در حقیقت این سیستم هوشمند تلفیقی از منطق ریاضی و شیوه تفكر انسانی است.

به گفته «اشترانگرد» از این شیوه می توان برای شناسایی الگوها در داده های مختلف از جمله داده های مالی استفاده كرد؛ اما استفاده از این سیستم برای داده های علمی مانند اطلاعات آب و هوایی بدون دخالت انسان امكانپذیر نیست..... /  خبرگزارى ايسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------