چه تفاوتی بین بازی آنلاین و آفلاین وجود دارد؟



تفاوت میان بازی های انلاین و افلاین,ویژگی های بازی های آنلاین و آفلاین

تفاوت میان بازی های آنلاین و آفلاین

 

تفاوت میان بازی های انلاین و افلاین موضوعی است که بحث های زیادی درباره اش شکل گرفته و همواره افرادی هستند که بازی های آنلاین را بهتر از افلاین میدانند و معتقدند که این گونه بازی ها دارای هیجان بیشتری هستند و به تبع طرفداران بیشتری هم دارند. اما خب بازی های افلاین هم شیفتگانی دارند که حاضر به ترک این بازی ها نیستند. در این مطلب قصد داریم این دو نوع بازی را مقایسه کنیم و ببینیم چه تفاوتهایی میان انها وجود دارد و کدامیک از محبوبیت بیشتری در بین کاربران برخوردارند.

 

اخیرا مطالب بسیار زیادی با اهداف مختلف تحت عنوان online games vs offline games در وبسایت های گوناگون منتشر میشود، ما نیز قصد داریم که شما را با حقیقت ماجرا و تفاوتهایی که این دو نوع بازی از نظر کاربران و همچنان سازندگان آنها دارند، آشنا سازیم.

 

Online game چیست؟

بازی های آنلاین بازی هایی هستند که نیاز به اتصال اینترنت بدون وقفه دارند. این به این دلیل است که بازیکنان باید در حین اجرای بازی به اینترنت متصل بمانند وگرنه قادر نخواهند بود بازی را ادامه بدهند. بازی های آنلاین مختلفی در اینترنت در حال انجام است. این بازی‌ها عبارتند از بازی‌های استراتژی زمان واقعی (RTS)، بازی‌های تیراندازی اول شخص (FPS)، بازی‌های آنلاین چند نفره عظیم (MMO)، بازی‌های چند نفره آنلاین نبرد آرنا (MOBA)، بازی‌های بتل رویال، بازی‌های کنسول و بازی‌های مرورگر.

 

معرفی انواع بازی های انلاین:

• FPS

بازی‌های تیراندازی اول شخص یا همان FPS شامل بازی‌های نبردی است که در آن دو بازیکن با یکدیگر می‌جنگند تا زمانی که یکی از این دو بازیکن بمیرد و برنده بازی با مرگ حریف مشخص شود. مشخصا این نوع بازی در دسته ی بازی های انلاین قرار میگیرد چون دو نفر از راه دور در خال رقابت هستند و برای اینکار نیاز به دسترسی به اینترنت دارند. این بازی‌ها در طول سال‌ها محبوبیت پیدا کرده‌اند و همچنان در بین گیمرهای آنلاین بسیار محبوب هستند. نمونه ای از بازی های First Shooter شامل Counter-Strike و Call of Duty است.

 

• RTS

بازی‌های استراتژی بلادرنگ که با نام مخفف RTS نیز شناخته میشوند به بازیکنان سراسر جهان این امکان را می‌دهد که در اینترنت در گروه‌های مختلف تیم شوند و بازی‌های زنده را انجام دهند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. از معروف ترین نمونه های بازی های RTS می توان به Star Craft (1998)  وLeague Of Legends (2009)  اشاره کرد.

 

• MMO

بازی های Massively Multiplier Games همانطور که از نامشان مشخص است بازی های انلاینی هستند که کابران بسیار زیادی دارند، مثلا ممکن است یک میلیون کاربر همزمان به صورت انلاین در این بازی ها حضور داشته باشند و در حال فعالیت باشند. بازی‌های Massively Multipliers می‌توانند شامل بازی‌های استراتژی زمان واقعی، شوتر اول شخص و بازی‌های نقش‌آفرینی شوند. تمامی این بازی ها در دو حالت پخش کننده v/s player یا player v/s محیطی قابل بازی هستند. در سال 2010، بازی‌های چند نفره نبرد آرنا محبوب شدند و بازی‌هایی مانند League of Legends توجه گیمرها را در سرتاسر دنیا به خود جلب کردند.

 

• MOBA

بازی های بتل رویال گیم شامل بازی هایی هستند که  شکار کردن یا شکار شدن مضمون اصلی بازی در انهاست. این بازی ها ا مرورگرها به عنوان مشتریان خود استفاده میکنند. بازی کنسول شامل اتصال دو یا چند دستگاه با استفاده از پیوند سیستم است. ایکس باکس لایو نمونه ای از بازی های کنسول است.

 

Offline game چیست؟

در مقایسه با بازی های آنلاین، بازی های آفلاین را می توان در فواصل زمانی و بدون نیاز به اتصال به اینترنت در هر زمانی انجام داد. برای انجام این بازی ها نیازی به اتصال دائم به اینترنت نیست. بازی‌های آفلاین شامل بازی‌های نقش‌آفرینی و استراتژی نیز می‌شوند. از این نظر، آنها مانند بازی های آنلاین هستند.

 

Online vs. Offline Games

حالا که با تعریف بازی های انلاین و افلاین اشنا شدید و انواع انها را شناختید زمان این رسیده که به تفوتهای موجود بین این دو بازی بپردازیم و ویژگی های هر کدام را در مقایسه با دیگری بررسی کنیم.

 

مزایا و معایب بازی های آنلاین

بازی های انلاین باعث گسترش شبکه ارتباطی افراد شده و به انها کمک میکند دوستان زیادی را در این زمینه بیابند. این نوع بازی ها همچنین باعث تحریک حس رقابت طلبی در افراد شده که گاها منجر به پیدایش ایده های نوین در انها میشود. آنها می توانند در یک چارچوب زمانی معین راه حل هایی ارائه دهند و در مدت زمان کوتاهی تصمیمات هوشمندانه بگیرند. به غیر از آن، به کاربران کمک می کند تا بازی تیمی را یاد بگیرند همچنین بازی ها انلاین به کاربران خود یاد می دهند که چگونه تیم ها با هم در میدان های جنگ با چالش روبرو می شوند. علاوه بر این، بازی‌های آنلاین باعث می‌شود بازیکنان متوجه شوند که چه نوع بازیکنانی هم تیمی‌های خوبی هستند و چه نوع فردی برای چه نقشی مناسب است.

 

تاثیر منفی بازی آنلاین شامل تحریک پذیری، پرخاشگری، اعتیاد به بازی و قطع ارتباط با زندگی واقعی است. بازی‌های آنلاین از بازیکنان می‌خواهند که یک بازی را بدون توقف انجام دهند، مگر اینکه بازی تمام شود. این می تواند به دلیل کمبود خواب و افزایش زمان نمایشگر به سلامت آسیب جدی وارد کند. متاسفانه باید گفت که اثرات تاریک بازی های آنلاین به آرامی و به تدریج در رفتار فرد ظاهر می شود و انها در همان ابتدا قادر به فهم تغییرات رفتاری خود نخواهند بود.

 

مزایا و معایب بازی های آفلاین

بازی های افلاین از محبوبیت کمتری در بین کاربران برخوردارند اما در مقابل معایب انها و تاثیرات منفی شان به اندازه ی بازی های انلاین نیست. در حالی که بازی‌های آنلاین باعث ترویج بازی تیمی و ایجاد رابطه در بین بازیکنان از سراسر جهان می‌شود، بازی‌های آفلاین در انزوا نسبی انجام می‌شوند مگر اینکه بازیکن کسی را دعوت کند تا با آنها بازی کند. اما بازی آفلاین نیز نیاز به سرمایه گذاری در تجهیزات بازی دارد و بعضا کاربران برای استفاده از برخی امکانات بازی نیاز به اتصال به اینترنت و همچنین پرداخت هزینه خواهند داشت.

 

تفاوت میان بازی های انلاین و افلاین,مزایا و معایب بازی های آنلاین و آفلاین

مزایا و معایب بازی های آنلاین و آفلاین

 

کدامیک بهتر است؟ بازی online یا بازی offline؟

ما در عصر ارتباطات آنلاین زندگی می کنیم که در آن اینترنت چهره همه چیز را تغییر داده است، از استخدام گرفته تا دوستیابی و روابط، سفارش غذا تا خرید آنلاین، ردیابی خودرو تا مدیریت حساب بانکی. افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی مشاغل از راه دور را ایجاد کرده و همه جنبه های زندگی ما را بهتر کرده است. به همین دلیل در بازی ها هم افراد معمولا به نوع انلاین ان روی می اورند و ترجیح میدهند بازی های محبوب را به صورت انلاین بازی کنند.

 

افراد این نسل از همسالان خود چه در موقعیت‌های آنلاین و چه در موقعیت‌های آفلاین چیزهای زیادی یاد می‌گیرند و اجازه نمی‌دهند چیزی مانع از رسیدن به اهدافشان شود. این باور که بازی آنلاین زندگی شخصی افراد را مختل می کند و روابط را مختل می کند نیز درست نیست. مردم این روزها به صورت آنلاین دوستان خوبی می شوند و برخی حتی برای ملاقات با یکدیگر به سفر می روند.

 

بنابراین، بازی آنلاین به وضوح نسبت به بازی های آفلاین مزایای بیشتری دارند. بازی‌های آنلاین این امکان را برای مردم در سراسر جهان فراهم کرده است که در یک پلتفرم مانند fizgames، یکی از بهترین وب‌سایت‌های بازی، گرد هم آیند و با یکدیگر بازی کنند، در نتیجه، دوستی و اعتماد را ترویج کنند و در عین حال عنصر سرگرمی را زنده نگه دارند. علاوه بر این، بازی های آنلاین دلیل ظهور ورزش های الکترونیکی و ورزش های فانتزی است، بازی های انلاین این امکان را به افراد میدهند که به طور ایمن شرطبندی کنند و در یک محیط منصفانه با هم رقابت کنند. جای تعجب نیست که بازی های آنلاین چنین محبوبیتی را دریافت کرده اند که روز به روز هم در حال افزایش است.

 

با این حال، تنها یک جنبه منفی مربوط به بازی آنلاین وجود دارد که ما با آن موافقیم و آن این است که بازی آنلاین اعتیاد آور هستند و برخی از کاربران را به شدت درگیر خود میکنند. برای رهایی از ماهیت طلسم شده بازی های آنلاین، این موضوع بسیار مهم است که بازیکنان بین بازی ها استراحت های طولانی داشته باشند.

 

این به آنها کمک می کند تا با محیط اطراف خود در تماس باشند و به دلیل نشستن مداوم در یک حالت و خیره شدن به صفحه، سلامتی شان دچار مشکل نشود. همچنین وبسایت های ارائه دهنده ی بازی های انلاین به کاربران خود کمک میکنند که دچار اعتیاد به بزی نشوند و بتوانند ساعات استفاده از بازی ها را کنترل کنند. افرادی که احساس میکنند بیش از حد دارند درگیر بازی میشوند میتوانند ازاین وبسایت ها راهنمایی بگیرند تا به عواقب بدی دچار نشوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024