لباس افزايش سرعت دوندگان طراحي شد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

با الهام از توپ گلف

لباس افزايش سرعت دوندگان طراحي شد

محققان شركت نايك به عنوان يكي از توليدكنندگان مهم محصولات ورزشي، لباس حفره داري طراحي كرده‌اند كه مي‌تواند به افزايش سرعت دوندگان دوي سرعت كمك كند.

ايسنا:  ركورد دوي سرعت 100 متر از سال 2009 ميلادي در اختيار «اوسين بولت» دونده جامائيكايي است و هيچ دونده‌اي تاكنون موفق به شكست ركورد وي نشده است، اما به نظر مي رسد با ابداع لباس هوشمند TurboSpeed‌اين ركورد در مسابقات المپيك لندن شكسته شود.

محققان در طراحي اين لباس فوق سبك از حفره هاي موجود بر سطح توپ گلف الهام گرفته‌اند. حفره هاي توپ گلف باعث ايجاد فشار كمتر در لايه مرزي و در قسمت عقب شده و پرواز سريعتر توپ در هوا را امكان‌پذير مي‌سازد.

حفره هاي لباس TurboSpeed نيز از همين اصل پيروي مي‌كند و به گفته محققان، سرعت دوندگان با اين لباس تا 0.23 ثانيه افزايش مي‌يابد.

اين لباس در تونل‌هاي باد مورد آزمايش قرار گرفت و نتايج آزمايشات نشان مي‌دهد، حفره‌هاي آيروديناميك مي‌تواند فشار وارده بر روي شانه و بازوهاي ورزشكار را بطور چشمگيري كاهش دهد.

اگرچه ميزان افزايش سرعت با لباس TurboSpeed چندان چشمگير به نظر نمي رسد، اما همين ميزان نيز مي‌تواند براي دوندگان دوي سرعت كه با هزارم ثانيه سر و كار دارند، بسيار حائز اهميت باشد./ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------