تصویری باشکوه از "زحل" در نزدیک‌ترین فاصله با زمین



 زحل,اخبار علمی ,خبرهای علمی
یک عکاس نجومی آماتور اخیرا واضح‌ترین تصویر خود از سیاره زحل را ثبت کرد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، یک عکاس نجومی واضح‌ترین تصویر خود از سیاره زحل را اخیرا به ثبت رساند و این در حالی است که زحل در نزدیکترین فاصله خود به زمین قرار داشت.

 

سیاره ما روز یکشنبه هفته گذشته در یک رویداد نجومی سالانه که "مقابله"(opposition) نام داشت، مستقیما بین زحل و خورشید قرار داشت و در آن لحظه بود که این غول گازی به ما نزدیک و در فاز کامل خود قرار داشت، بنابراین حتی با چشم غیر مسلح هم امکان رصد این منظره عالی وجود داشت.

 

"مقابله" در نجوم موقعیتی است که یک جرم آسمانی(مثلا یک سیاره بیرونی) از ناظر (زمین) نسبت به خورشید در نقطه مقابل(۱۸۰ درجه‌ای) قرار می‌گیرد. به نحوی که جرم آسمانی مذکور با زمین و خورشید در یک خط و زمین در میانه آن دو قرار می‌گیرد.

 

"اندرو مک کارتی"(Andrew McCarthy) عکاسی بود که توانست این لحظه باشکوه را ثبت کند. او پس از آنکه به پشت بام یک پارکینگ طبقاتی رفت، از دو دوربین برای گرفتن بیش از ۱۰۰ هزار عکس از زحل استفاده کرد.

 

مک کارتی گفت: این تصویر با استفاده از یک تلسکوپ ۱۱ و دو دوربین که یکی برای ثبت تصویر رنگ و دیگری برای ثبت جزئیات از سیاره بود، گرفته شده است. این تصویر از بیش از ۱۰۰ هزار فریم تصویر تکی ایجاد شده است که در مدت زمان حدود ۳۰ دقیقه در ساعات اولیه صبح گرفته شده است.

 

روز یکشنبه، زحل ۷۵۰ میلیون مایل(۱.۳ میلیارد کیلومتر) از زمین فاصله داشت و با سرعت متوسط ​​۶.۰۲ مایل(۹.۶۹ کیلومتر) در ثانیه حرکت می‌کرد.

 

 زحل,اخبار علمی ,خبرهای علمی

در ساعت ۱۸:۰۰ به وقت منطقه زمانی شرقی نیز با قدر ستاره‌ای ۰.۳ می‌درخشید. این رویداد هر ۵۴ هفته یک بار اتفاق می‌افتد، زیرا تقریبا ۲۹.۵ سال طول می‌کشد تا دومین سیاره بزرگ منظومه شمسی یک دور کامل به دور خورشید داشته باشد. در سال ۲۰۲۳، زحل در ۲۷ اوت و در سال ۲۰۲۴ در ۸ سپتامبر در این حالت قرار خواهد گرفت.

 

او گفت: عکاسی از سیارات با عکاسی از دیگر اجرام آسمانی فرق می‌کند زیرا خود سیارات بسیار کوچک هستند. جریان‌های هوا اساسا روی تصویر زحل و مشتری یا هر اجرام دیگری تاثیر می‌گذارد بنابراین بسیار مهم است که شما آرام‌ترین آسمان ممکن را داشته باشید.

 

مک کارتی پس از آن که وضعیت آب و هوا را مشاهده کرد و دریافت که لس انجلس در برخی نقاط آسمانی صاف دارد راهی آنجا شد و از فیلتر نور مادون قرمز برای ثبت شکل سیاره و حلقه‌های آن استفاده کرد.

 

او گفت: این ابزار مقدار نوری که از آن عبور می‌کند را محدود می‌کند و و این به من اجازه داد تا جزئیات بسیار واضحی از سیاره و حلقه‌ آن ثبت کنم.

 

 زحل,اخبار علمی ,خبرهای علمی

 

عشق اندرو به کیهان از زمانی شروع شد که او فقط ۹ سال داشت و برای نخستین بار از حیاط خانه‌اش و با تلسکوپ پدرش توانست زحل را رصد کند.

 

در ماه مه، اندرو تصویری ۲۸۶ مگاپیکسلی از خورشید در شدیدترین دوره فعالیت خورشیدی در چند دهه اخیر را ثبت کرد.

 

 زحل,اخبار علمی ,خبرهای علمی

این تصویر گوی‌های آتشین عظیمی را نشان می‌دهد که روی سطح خورشید می‌چرخند و می‌توان آنها را بزرگنمایی کرد تا توده آتشین کامل را با جزئیات بسیار زیاد مشاهده کرد.

 

چندی پیش نیز یک ویدیو تایم لپس از تغییرات ماه کامل در طول یک سال در آسمان منتشر کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------