تصویربرداری از ریه زمین توسط ماهواره جدید انگلیس



ریه‌های سیاره,اخبار علمی ,خبرهای علمی
ماهواره "بیومس"(BIOMASS) ساخت کشور انگلیس به زودی یک نقشه سه بعدی از جنگل‌های زمین را برای اندازه‌گیری میزان کربن موجود در آنها و ارزیابی اثرات جنگل‌زدایی بر تغییرات آب و هوایی ایجاد می‌کند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، یک ماهواره ساخت بریتانیا نقشه‌ای سه بعدی از جنگل‌های زمین را برای اندازه‌گیری میزان کربن موجود در آنها و ارزیابی اثرات جنگل‌زدایی بر تغییرات اقلیمی ترسیم خواهد کرد.

 

این مأموریت اساساً یک اسکن از ریه‌های سیاره ما انجام می‌دهد و تصویری دقیق از زیست‌توده زمین ایجاد می‌کند.

 

ماهواره "بیومس" اولین ماهواره‌ای است که یک فناوری به نام "رادار باند P" را به فضا می‌برد. طول موج آن حدود ۷۰ سانتی متر است، به این معنی که می‌تواند کل جنگل‌های زمین را ترسیم کند.

 

این ماهواره به دانشمندان اجازه می‌دهد تا اثرات جنگل‌زدایی را بر تغییرات آب و هوا با دقت بیشتری ارزیابی کنند و به طور قابل توجهی اقدامات فعلی را سنجش پذیر کنند و عدم اطمینان در مورد انجام آنها را کاهش دهد.

 

این داده‌ها همچنین جنگل‌های جهان را با اندازه‌گیری‌های بی‌طرفانه و منسجم از کل زیست‌توده زمین متحد می‌کند که در دسترس همگان خواهد بود تا به آن نگاه کنند.

 

ریه‌های سیاره,اخبار علمی ,خبرهای علمی

پروفسور "شان کوگان" از دانشگاه شفیلد که سرپرست علمی ماهواره "بیومس" است، در پاسخ به این سوال که دوست دارد این ماموریت چه تاثیری داشته باشد، گفت: کمک به جنگل‌زدایی.

 

وی افزود: این ماهواره برای کمک به تقویت اراده سیاسی برای مراقبت بهتر از جنگل‌هایمان و دادن اطلاعات به مردم است.

 

"ماریا کودی" رئیس سیاستگذاری آژانس فضایی اروپا در آژانس فضایی بریتانیا گفت: نکته بسیار مهم در این مورد این است که با کمک "بیومس" می‌توان دید که آیا تخریب یا نابودی جنگل‌ها وجود دارد یا خیر. این ماهواره می‌تواند در واقع مدل‌سازی کند که تأثیرات آن چه خواهد بود و خیلی زود برای اصلاح آن اقدام شود.

 

انتظار می رود "بیومس" که فضاپیمایی با ارتفاع چند متر و وزن بیش از یک تن است، در پایان سال آینده میلادی برای پرتاب آماده شود.

 

ابزار اصلی آن که "رادار باند P" است، آماده نصب روی ماهواره است. این رادار نه تنها قادر به دیدن از میان پوشش ابرها است، بلکه به پوشش جنگلی نیز نفوذ می‌کند و امکان تخمین زیست‌توده واقعی درختان را فراهم می‌کند.

 

پروفسور "کوگان" می‌گوید: ما با "بیومس" یک نقشه سه بعدی از اکثر جنگل‌های زمین تهیه می‌کنیم.

 

ماموریت "بیومس" علاوه بر ارائه اطلاعات در مورد تمام جنگل‌های زمین به جز جنگل‌های آمریکای شمالی و شمال اروپا، تعدادی هدف ثانویه نیز خواهد داشت.

 

این ماهواره می‌تواند توپوگرافی - سطح زمینی جنگل - را تجزیه و تحلیل کند و ببیند که آب در زیر سطح زمین در کجا جریان داشته است و به طور بالقوه مناطق مورد علاقه باستان‌شناسی را نیز شناسایی کند.

 

ماموریت "بیومس" که توسط آژانس فضایی اروپا اداره می‌شود، هر شش ماه یک‌بار به مدت پنج سال جنگل‌های زمین را اسکن می‌کند و مردم می‌توانند آن را هنگام عبور از روی زمین مشاهده کنند.

 

این ماهواره همچنین دارای یک بازتابنده غول پیکر ۱۲ متری است که توسط شرکت "ایرباس" ساخته شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------