"آرتمیس ۱" باز هم زمین‌گیر شد



آرتمیس ۱ ,اخبار علمی ,خبرهای علمی
پرتاب موشک ماموریت سفر به ماه آرتمیس ۱ تا ۲۷ سپتامبر(پنجم مهر) به تعویق افتاد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، ۲۳ سپتامبر دیگر جزو گزینه‌های پرتاب آرتمیس ۱ نیست و این موشک دستکم برای چهار روز دیگر روی سکو باقی خواهد ماند.

 

ناسا به دو تاریخ ۲۳ و ۲۷ سپتامبر(یکم و پنجم مهر) برای پرتاب ماموریت آرتمیس ۱ چشم دوخته بود اما اکنون این آژانس فضایی در یک پست وبلاگی عصر روز دوشنبه(۱۲ سپتامبر) اعلام کرد که تاریخ ۲۳ سپتامبر دیگر جزو گزینه‌ها نیست. اکنون تاریخ ۲۷ سپتامبر(۵ مهر) پرتاب موشک سیستم پرتاب فضایی ناسا که کپسول اوریون را با خود به مدار ماه حمل می‌کند در نظر گرفته شده و تاریخ احتمالی دیگری نیز روز دوم اکتبر(۱۰ مهر) است.

 

این ماموریت قرار بود در روز دوشنبه هفتم شهریور انجام شود با این حال، در طول شمارش معکوس، اعضای تیم آرتمیس ۱ متوجه شدند که یکی از چهار موتور مرحله اصلی موشک سیستم پرتاب فضایی(SLS) پیش از روشن شدن به دمای پایین مورد نظر که حدود منفی ۴۲۰ درجه فارنهایت(منفی ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد) است، نرسیده و بنابراین این پرتاب با تعویق مواجه شد.  

 

مقامات ناسا به تازگی خبر از رفع اشکال در این موشک داده‌ بودند و در روز پنجشنبه(۸ سپتامبر/۱۷ شهریور)، اعلام کردند که روز ۲۳ سپتامبر(۱ مهر) را برای پرتاب بعدی آرتمیس ۱ در نظر گرفته‌اند.

 

ناسا اکنون در حال آماده شدن برای آزمایش سوخت رسانی موشک ماه است تا مشخص شود که آیا این نشتی به طور کامل برطرف شده است یا خیر. این آژانس فضایی روز ۱۷ سپتامبر(۲۶ شهریور) را برای انجام آزمایش سوخت‌رسانی تعیین کرده بود، اما اکنون این آزمایش را نیز تا روز ۲۱ سپتامبر(۳۰ شهریور) به تعویق انداخته است.

 

موشک آرتمیس ۱ بر روی سکوی پرتاب ۳۹B در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا باقی مانده است، اما ممکن است در نهایت مجبور شود به ساختمان عظیم مونتاژ بازگردد. نیروی فضایی ایالات متحده، که بر محدوده شرقی پرتاب‌ موشک‌ها نظارت دارد، تاییدیه‌ای با مدت زمان ۲۵ روز برای سیستم خاتمه پرواز (flight termination system) صادر کرده بود و این زمان اکنون پایان رسیده است.

 

ناسا درخواست تمدید صدور تاییدیه برای سیستم خاتمه پرواز را داده است. این سیستم برای از بین بردن موشک آرتمیس در صورت منحرف شدن از مسیر هنگام بلند شدن طراحی شده است. اگر این درخواست رد شود، این وسیله نقلیه باید از سکوی ۳۹B به ساختمان مونتاژ منتقل شود.

 

ناسا پیش از این، تاییدیه نیروی فضایی ایالات متحده را از ۲۰ روز به ۲۵ روز تمدید کرده بود.

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------