امارات کاوشگر به ماه می‌فرستد



  ماموریت‌های فضایی,اخبار علمی ,خبرهای علمی
مدیر سازمان ماموریت‌های فضایی امارات متحده عربی روز دوشنبه گفت، این کشور اولین ماه نورد خود را در آبان ماه به فضا پرتاب خواهد کرد. 

به گزارش ایرنا از دیجیتال ژورنال، حمد المرزوقی روز دوشنبه به نشنال، یک روزنامه دولتی اماراتی، گفت ماه نورد "رشید" که به نام خانواده حاکم دبی نامگذاری شده است، از مرکز فضایی کندی واقع در فلوریدا بین تاریخ های ۱۸ آبان تا ۲۴ آبان به فضا پرتاب خواهد شد.

 

این کاوشگر با موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس به فضا پرتاب خواهد شد و توسط یک فرودگر فضایی ژاپنی در ماه اسفند روی ماه قرار خواهد گرفت.

 

واشنگتن پست به نقل از المرزوقی گفت: ما آزمایش‌های ماه نورد را به پایان رسانده‌ایم و از نتایج آن راضی هستیم. ماه نورد با فرودگر سازگار شده و آماده پرتاب است.

 

بنا به گزارش دیجیتال ژورنال، این ماموریت اکتشافی ماه بخشی از استراتژی گسترده‌تر امارات متحده عربی برای تبدیل شدن به یک بازیگر اصلی در زمینه اکتشافات فضایی است. در صورت موفقیت آمیز بودن این ماموریت ماه نوردی، امارات و ژاپن به جمع آمریکا، روسیه و چین به عنوان تنها کشورهایی خواهند پیوست که فضاپیما روی سطح ماه قرار داده‌اند.

 

رشید با فرودگر Hakuto-R به ماه سفر خواهد کرد. این ماه نورد در Lacus Somniorum، موسوم به "دریاچه رویاها"، نزدیک به استوای ماه فرود خواهد آمد.

 

انتظار می‌رود که ماه نورد رشید سطح ماه، تحرک در سطح ماه و نحوه تعامل سطوح مختلف با ذرات ماه را مطالعه کند. این کاوشگر ۱۰ کیلوگرمی دو دوربین با وضوح بالا، یک دوربین میکروسکوپی، یک دوربین تصویربرداری حرارتی، یک کاوشگر و سایر دستگاه‌ها را حمل خواهد کرد.

 

در صورت موفقیت، رشید با ابعاد کوچک و وزن ۱۰ کیلوگرمی کوچکترین ماه نوردی خواهد بود که روی ماه فرود خواهد آمد.

 

امارات متحده عربی و ژاپن در بهمن ۱۳۹۹ با قرار دادن ماهواره‌ای در مدار مریخ برای مطالعه جو سیاره سرخ همکاری های فضایی با یکدیگر را آغاز کردند. امارات متحده عربی با صنایع سنگین میتسوبیشی ژاپن این کاوشگر را راه اندازی کردند.

 

امارات برنامه‌هایی برای ارسال پیشرفته‌ترین ماهواره تجاری خاورمیانه، برای تولید تصاویر ماهواره‌ای با وضوح بالا دارد. همچنین هدف بلندپروازانه‌ای را برای ایجاد یک کولونی انسانی در مریخ تا سال ۲۱۱۷ برای خود تعیین کرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------