ناسا مسیر یک سیارک را تغییر داد



    ناسا,اخبار علمی ,خبرهای علمی
ناسا اعلام کرد فضاپیمایی که عمدا به سیارکی دوتایی برخورد کرد به طور موفقیت آمیز مدار آن را تغییر داده است.

به گزارش مهر به نقل از اسکای نیوز، مشاهدات تلسکوپ نشان می دهد تست پروژه DART روز ۲۶ سپتامبر با سیارک دوتاییDidymosبرخورد کرد و توانست هدف اصلی خود یعنی تغییر مسیر آن را انجام دهد.

 

دلیل ناسا برای انجام این تست آن بود که در آینده بتواند اجسام فضایی به زمین نزدیک می شوند را دور کند. بیل نلسون مدیر ناسا در این باره می گوید: این لحظه مهمی برای دفاع سیاره ای و بشر است. ماموریت مذکور نشان داد ناسا مشغول آماده سازی خود برای رویدادهای جهان است.

 

طی ماموریت DART یک فضاپیما به سمت سیارک تخم مرغی شکل Dimorphos  حرکت و با آن برخورد کرد. تصاویر سازمان فضایی آمریکا حاکی از تاثیر برخورد فضاپیما با سیارک بودند.

 

اکنون ناسا اعلام کرده اطلاعات جدیدی به دست آورده و ستاره شناسان می توانند  شیوه استفاده از فضاپیمایDART را هنگام نزدیک شدن سیارکی به زمین، ارزیابی کنند.

 

البته مشاهدات چند روز تلسکوپ بررسی شد تا مشخص شود این برخورد چقدر مسیر سیارک۱۶۰ متری را که دور یک سیارک بزرگتر می چرخید تغییر داده است.

 

فضاپیمای DART  سال گذشته به فضا پرتاب شد تا با سیارکی که ۱۱ میلیون کیلومتر بازمین فاصله داشت با سرعت ۲۲هزار و ۵۰۰ کیلومتر برساعت برخورد کند.

 

 این ماموریت که با بودجه ۳۳۰ میلیون دلار انجام شده طی ۷ سال توسعه یافت و هدف آن سیارکی به اندازه یک استادیوم فوتبال بود که دور سیارکی بزرگ تر به نام Didymos مدار می زد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------