طعم فضا؛ برنامه آشپزی سرآشپزهای مشهور در مرکز ناسا



طعم فضا ,اخبار علمی ,خبرهای علمی
"مارک مورفی"(Marc Murphy)، سرآشپز معروف در حال آماده شدن برای آشپزی در جایی است که قبلا هرگز در آن آشپزی نکرده است. این مکان جدید، فضای عمیق یا اگر بخواهیم بهتر بگوییم، "Gateway: The Deep Space Complex" است. 

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، جدیدترین جاذبه در مجتمع بازدیدکنندگان "مرکز فضایی کندی"(KSC) ناسا در فلوریدا، میزبانی یک رویداد به نام "طعم فضا: نسخه سرآشپز مشهور"(Taste of Space: Celebrity Chef Edition) است. این یک رویداد نمایشی پر ستاره در حوزه غذا با حضور مورفی و سرآشپزهای تحسین‌شده مانند "روکو دی اسپیریتو"(Rocco DiSpirito) و "داف گلدمن" (Duff Goldman) خواهد بود. مورفی در مصاحبه‌ای گفت: "من بسیار هیجان‌زده هستم زیرا هرگز به آنجا نرفته‌ام.

 

مورفی، سرآشپز و رستوران‌داری که در برخی از معتبرترین آشپزخانه‌های جهان کار کرده و امروزه یکی از مشهورترین سرآشپزهای نیویورک به شمار می‌رود، در برنامه‌های گوناگون آشپزی، چندین برنامه خبری و گفتگو حضور داشته است. با وجود این، رویداد طعم فضا، نخستین تجربه او از فضا محسوب می‌شود.

 

مورفی در مورد چشم‌انداز زندگی در فضا گفت: من به محرک‌های زیاد و روش‌های مختلف نیاز دارم و بدیهی است که غذا یکی از آنها است. من عاشق طعم‌ها و بافت‌ها هستم و اساسا غذا را دوست دارم.

 

غذای فضایی از روزهای اولیه تولید تیوب‌ها و مکعب‌ها تاکنون، راهی طولانی را طی کرده است؛ اگرچه هر دو هنوز بخشی از منوی فضانوردان هستند. علاوه بر خوراکی‌های خشک شده یا یخ‌زده، انتخاب‌هایی با حرارت ثابت نیز در دسترس هستند که به غذاهای آماده نظامیان شباهت دارند. ماموریت‌های تامین مجدد دوره‌ای می‌توانند مقدار محدودی از غذاهای تازه مانند میوه‌ها، سبزیجات و تنقلات را به همراه داشته باشند.

 

مورفی گفت: ماموریت‌ها باید بتوانند چیزهایی را به فضا بفرستند که طعم زیادی دارند و فقط کام را تحریک می‌کنند زیرا اگر بخواهید که برای مدتی در یک ایستگاه فضایی باشید، به نوعی محرک نیاز دارید. حتی نیازمند موضوعاتی برای صحبت کردن در مورد آنها هستید. برای مثال، شاید بتوانید با همکارانتان در مورد موضوعاتی مانند جالب بودن وجود سس در یک غذا یا پیچیدگی‌های طعم صحبت کنید.

 

طی این رویداد، مورفی به همراه دی اسپیریتو و گلدمن، تکنیک‌های آشپزی خود را به نمایش خواهد گذاشت. مهمانان نیز در میان نوآوری‌ها و طرح‌های پیشرفته اکتشاف فضا که در این مکان به نمایش گذاشته شده‌اند، حضور دارند.

 

طی شب، از شرکت‌کنندگان با نمونه‌هایی از غذاهای سرآشپزها پذیرایی می‌شود و پس از آن کیک موسوم به "خارج از این دنیا"(out-of-this-world) طراحی‌شده توسط گلدمن به نمایش درمی‌آید. "بروس ملنیک"(Bruce Melnick)، "اسکات آلتمن"(Scott Altman) و "ساندرا مگنوس"(Sandra Magnus)، فضانوردان سابق شاتل فضایی نیز هنگام کمک کردن به سرآشپزها، سوژه عکس‌ها خواهند شد.

 

مگنوس در سال ۲۰۰۹ زمانی که در ایستگاه فضایی بین‌المللی بود و به خاطر آزمایش‌هایش در مورد آشپزی در فضا تیتر خبرها شد، نوشت: وقتی فکر می‌کنیم، می‌بینیم که غذا بخش مهمی از زندگی ما است.

 

او در ادامه نوشت: تنوع غذا بسیار خوب است و شما می‌توانید با مخلوط کردن و تطبیق دادن مواد غذایی و در مورد من می‌توان گفت مقداری آشپزی فضایی، تنوع را افزایش دهید. غذاهایی که من درست کرده‌ام، سس زیادی دارند؛ بنابراین می‌توان آنها را به راحتی خورد، جابه‌جا کرد یا روی نان تورتیا گذاشت.

 

طعم فضا ,اخبار علمی ,خبرهای علمی

مورفی قصد دارد در این رویداد، دستورالعمل‌هایی را نشان دهد که مهمانان می‌توانند در خانه‌های خود روی زمین تهیه کنند.

 

وی افزود: وقتی نوبت به نمایش دادن به مردم می‌رسد، من بسیار آگاه هستم که سعی کنم کارهایی را انجام دهم که مردم پس از رفتن به خانه بتوانند آنها را تکرار کنند زیرا هدف من به عنوان یک سرآشپز فقط آشپزی برای مردم نیست، بلکه آموختن چیزی است که آنها واقعا بتوانند انجام دهند. دستور غذای راتاتویی مادربزرگم، دستور غذای مورد علاقه من است. بنابراین، من می‌خواهم آن را درست کنم چون فکر می‌کنم کام را برمی‌انگیزد و شخصا باور دارم که داستان خوبی پشت آن است.

 

بلیط این رویداد برای هر نفر ۱۷۵ دلار است و فرصت عکس گرفتن با فضانوردان، یک بَرج سینه متعلق به این رویداد و یک قطعه یادبود با امضای سرآشپزها و فضانوردان را شامل می‌شود.

طعم فضا ,اخبار علمی ,خبرهای علمی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------