عکس | رفتار شباهت آمیز این حیوان با انسان باعث شگفتی دانشمندان شد!



 شامپانزه‌,اخبار علمی ,خبرهای علمی
شامپانزه‌ای وحشی مشاهده شده است که یک شی را به مادرش نشان می‌دهد که صرفاً به خاطر اشتراک‌گذاری است، نوعی رفتار اجتماعی که قبلاً تصور می‌شد فقط توسط انسان‌ها به کار گرفته می‌شود. 

به گزارش خبرآنلاین، محققان فیلمی از این حیوان گرفتند که مادرش را تشویق می‌کند تا با او همراه شود و به یک برگ نگاه کند.

 

دانشمندان پیشنهاد می‌کنند که این یافته نشان می‌دهد که در شرایط اجتماعی خاص، شامپانزه‌های وحشی می‌توانند تجربیات خود را با استفاده از ژست‌ها به منظور اظهار نظر یا اظهارنظر در مورد جهان به اشتراک بگذارند.

 

نویسنده اصلی این مطالعه، دکتر کلودیا ویلکه از دپارتمان روانشناسی دانشگاه یورک، گفت:" افراد دوست دارند تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند، رسانه های اجتماعی از این ویژگی استفاده می کنند، و حتی در سال اول زندگی ما شروع به نشان دادن آن می کنیم."

 

به نظر می‌رسید که "به اشتراک گذاشتن به خاطر اشتراک گذاری" یک ویژگی منحصر به فرد انسانی است، اما مشاهده ما از این شامپانزه های وحشی این موضوع را به چالش می کشد.

 

ما شامپانزه‌ای بالغ را مشاهده کردیم که به مادرش برگی را نشان می‌داد که در حال نظافت بود، نه به این دلیل که می‌خواست او کاری با برگ انجام دهد، بلکه به احتمال زیاد به این دلیل که می‌خواست او نیز به برگ نگاه کند.» 

 

 شامپانزه‌,اخبار علمی ,خبرهای علمی

انسان ها در سال اول زندگی شروع به استفاده از حرکات ارجاعی برای نشان دادن یا نشان دادن اشیا یا رویدادهای مورد علاقه به دیگران می کنند.

 

با این حال، تا کنون، دیده نشده‌بود که حیوانات چنین رفتاری از خود نشان دهند؛ Simon Townsend از دانشگاه‌های وارویک و زوریخ افزود: "مشاهدات ما نشان می‌دهد که در شرایط اجتماعی خاص، شامپانزه‌ها ممکن است به یکدیگر موضوعات مورد علاقه را نشان دهند تا در مورد آنها توجه دیگر شامپانزه‌ها را جلب کنند و این رفتار ممکن است منحصر به انسان نباشد. "

 

این تعامل در ویدئویی با یک شامپانزه ماده بالغ به نام فیونا ضبط شد که برگ را به مادرش ساترلند در جنگل کیبال اوگاندا نشان می داد.

 

محققان می گویند این کشف می تواند پیامدهایی برای درک ما از تکامل شناخت اجتماعی انسان و آنچه که ذهن انسان را منحصر به فرد می کند داشته باشد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------