۹۷ درصد مردم از فضا می‌ترسند!



 فضا,اخبار علمی ,خبرهای علمی
گزارش منتشر شده توسط یک شرکت بریتانیایی حاکی از این است که ۹۷ درصد مردم جهان از فضا می‌ترسند و نگران پیامدهای منفی ارسال ماهواره‌ها به فضا هستند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از فوربس، آیا از فضا می‌ترسید؟ اگر پاسخ مثبت است، باید بگوییم که نترسید زیرا ترس شما صرفا نتیجه فروش زیاد صنایع فضایی و فقدان مقررات در مورد زباله‌های فضایی است.

 

این پاسخ‌ها، نتایج یک گزارش جدید با عنوان "ارزش فضا در زمین چیست؟" هستند که شرکت بریتانیایی "اینمارست"(Inmarsat) ارائه کرده است. این نتایج به واسطه پرسیدن ادراک و احساسات ۲۰ هزار نفر در سراسر جهان در مورد آنچه در فضا اتفاق می‌افتد، به دست آمده‌اند.

 

نتایج این گزارش، موارد زیر را نشان داده‌اند.

 

    ۹۷ درصد مردم، فضا را به عنوان یک تهدید در نظر می‌گیرند.

    از هر ۹ نفر، یک نفر از اتفاقی که ممکن است در فضا رخ دهد، وحشت دارد.

    زباله‌های فضایی و برخورد در مدار تا ۴۷ درصد، آلودگی تا ۳۹ درصد و آسیب رساندن به جو زمین تا ۳۵ درصد به عنوان تهدیدهای اصلی تلقی می‌شوند.

    از نظر مردم، احتمال این که "نسل زد"(Gen-Z)، فضا را با موجودات فضایی، جنگ ستارگان و میلیاردرهایی مانند "ایلان ماسک"(Elon Musk) و "جف بزوس"(Jeff Bezos) مرتبط کند، دو برابر بیشتر از نسل‌های قدیمی است و نسل دوم نسبت به فضا خوشبین‌تر هستند.

 

"جیمی کارتر"(Jamie Carter)، روزنامه‌نگار حوزه فضا گفت: ۹۷ درصد از ما فضا را به عنوان یک تهدید می بینیم، از سیارک‌ها می‌ترسیم و نگران زباله‌های فضایی هستیم. من سعی دارم مردم را ترغیب کنم که به تماشای ستارگان بروند، ماه را تماشا کنند و از آسمان شب لذت ببرند.

 

"راجیو سوری"(Rajeev Suri)، مدیرعامل اجرایی شرکت اینمارست گفت: این گزارش باید زنگ خطری برای صنعت ما باشد. به نظر می‌رسد که فضا در دنیای واقعی، کمتر مورد توجه قرار گرفته است و در مورد آن سوءتفاهم وجود دارد. دانشی که ما به عنوان یک جامعه داریم، از بسیاری جهات نادرست و ناقص است.

 

در حالی که اخبار درباره زباله‌های ناشی از ماهواره‌ها، سقوط سیارک‌ها و آسیب‌های زیست‌محیطی وسواس دارند، طرف دیگر ماجرا گفته نمی‌شود.

 

یکی از هشداردهنده‌ترین نتایج این بود که ۳۶ درصد از پاسخ‌دهندگان می‌گویند که ماهواره‌های ارتباطی را ضروری نمی‌دانند. "اسکات کلی"(Scott Kelly)، فضانورد بازنشسته ناسا گفت: مردم ممکن است متوجه نشوند که صدا و داده‌هایی که به آنها تکیه می‌کنند، چگونه از ماهواره‌ها می‌آیند. نحوه حرکت کردن آنها در خودرو، هواپیما و سایر وسایل نقلیه، به فناوری‌های فضایی متکی است. حتی زمانی که آنها از دستگاه خودپرداز استفاده می‌کنند، سیگنال زمان‌بندی از یک ماهواره GPS می‌آید. اگر این فناوری را حذف کنیم، مردم خیلی سریع متوجه می‌شوند.

 

بدون داشتن ماهواره‌ها، چگونه همه جزئیات را در مورد آسیب‌های وارد شده به سیاره خود توسط انسان‌ها بدانیم و اطلاعاتی را در مورد گسترش خشکسالی و آتش‌سوزی جنگل‌ها به دست بیاوریم؟

 

در هر حال، با توجه به حدود ۱۰ هزار تن ماهواره و اشیای موشکی که در حال حاضر در مدار زمین هستند و همچنین، ۱۳۰ میلیون قطعه زباله فضایی تخمین‌زده‌شده، راجیو سوری خواستار اکتشافات فضایی مسئولانه‌تر و مقررات سخت‌گیرانه‌تر شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------