خرید رادار برای یافتن فرازمینی‌ها!



فرازمینی‌ها ,اخبار علمی ,خبرهای علمی
یک میلیونر برای چیزی که خودش آن را «شکار بشقاب پرنده‌ها» می‌نامد، یک سیستم راداری ۲۵ فوتی(۷.۶ متری) متعلق به دوران جنگ سرد را خریده است. 

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، در حالی که اغلب میلیونرها ثروت خود را صرف خرید خودروهای لوکس و گران‌قیمت و قایق‌های مجلل می‌کنند، "ویلیام ساچیتی" از ثروت خود برای خرید یک ایستگاه راداری دوران جنگ سرد در نورویچ انگلستان استفاده کرده است.

 

ساچیتی که یک کارآفرین بریتانیایی است، شبکه‌ای از جاده‌های خصوصی را در زمینی به وسعت ۲۵۰ هزار مایل مربع خریداری کرد تا در اصل، وسایل نقلیه خودران خود را که شبیه به یک سفینه فضایی هستند، آزمایش کند، اما یک رادار نیز در این زمین وجود دارد.

فرازمینی‌ها ,اخبار علمی ,خبرهای علمی

 

وی در پاسخ به این سوال که از او پرسیده شد با این دستگاه غول‌پیکر که زمانی ارتش بریتانیا از آن برای هشدار در مورد رصد احتمالی موشک‌های هسته‌ای استفاده می‌کرد، چه می‌خواهد بکند به شوخی گفت: معلوم است که می‌خواهم از آن برای شکار بشقاب پرنده‌ها استفاده کنم.

 

وی افزود: من راهی برای احیای این سیستم پیدا خواهم کرد و به مردم اجازه خواهم داد بهترین راه را برای استفاده از آن انتخاب کنند و حدس می‌زنم که مردم بخواهند از آن برای شکار بشقاب پرنده‌ها و فرازمینی‌ها استفاده کنند.

 

این سیستم راداری بزرگ در پایگاه نیروی هوایی سلطنتی "نیتیشید" که یک ایستگاه دفاع هوایی در انگلستان بوده است، قرار دارد و در سال ۲۰۱۰ با قیمت باورنکردنی ۴ میلیون و ۷۸۰ هزار دلار برای فروش گذاشته شد، اما "ساچیتی" از گفتن مبلغی که برای این مکان پرداخت کرده است، خودداری کرد.

 

وی در یک مصاحبه، با اشاره به اینکه حدود دو سال طول می‌کشد تا این سیستم راداری احیا و راه‌اندازی شود، گفت: «این کار می‌تواند همان کاری را که فیلم جنگ ستارگان برای من در کودکی انجام می‌داد، برای دیگران انجام دهد.

 

گفتنی است که "ساچیتی" یک متخصص رباتیک، متخصص هوش مصنوعی و کارآفرین فعال است که از اوقات فراغت خود برای حل مشکلات جهان استفاده می‌کند.

 

اغلب دارایی وی نیز از شرکت "کار-گو"(Kar-go) است که از خودروهای خودران برای تحویل بسته‌ها استفاده می‌کند.

  
فرازمینی‌ها ,اخبار علمی ,خبرهای علمی

"ساچیتی" در مورد این وسایل نقلیه پستچی می‌گوید، این دستگاه‌های رباتیک کوچک و سبز به آدرس اعلامی می‌روند، صندوق عقب خود را باز می‌کنند و بسته‌های خود را تحویل می‌دهند.

 

البته از آنجایی که بسته‌های کوچک حدود ۸۰ درصد از بسته‌های ارسالی را تشکیل می‌دهند، این خودروها نیز فقط بسته‌های کوچک را حمل می‌کنند و تحویل می‌دهند.

 

این خودروی چهار چرخ خودران در ارتفاع پایینی روی زمین قرار دارد و ظاهری آیرودینامیک به رنگ سبز و مشکی به همراه یک پلاک در جلو و عقب دارد.

 

"ساچیتی" می‌گوید، مسئله فقط این وسیله نقلیه نیست، بلکه مغزِ ابررایانه‌ای درون آن است.

 

این سیستم هم اکنون توسط نیروی هوایی سلطنتی و شرکتی که ۲۵ درصد از جاده‌های بریتانیا را تحت نظارت دارد، در حال استفاده است. "ساچیتی" می‌گوید آنها از قدرت دید این خودروها برای تشخیص چاله‌ها و عمق آنها استفاده می‌کنند.

 

گفتنی است که شرکت "تسلا" متعلق به "ایلان ماسک" روز دوشنبه اعلام کرد که خودروهایش اکنون در حال بررسی چاله‌ها هستند، قابلیتی که بسیار زودتر به دست "ساچیتی" به وجود آمده است.

 

"ساچیتی" همچنین از «اتوبوس فضایی» خود که یک دفتر مسافرتی و مکانی برای مهندسان برای کار روی وسایل نقلیه خودران است، رونمایی کرد. وی گفت: این اتوبوس زمانی دیزلی بوده است، اما وی آن را برای استفاده از نیروی خورشید بازطراحی کرده است.

 

نکته برجسته این اتوبوس، یک صندلی دارای فرمان است که در عقب اتوبوس جاسازی شده است. این صندلی به مهندسان اجازه می‌دهد تا کنترل وسایل نقلیه خودران را در دست بگیرند و آنها را به داخل اتوبوس بیاورند تا روی آنها کار کنند.

فرازمینی‌ها ,اخبار علمی ,خبرهای علمی

 

در حالی که تیم ساچیتی در حال آزمایش وسایل نقلیه در جاده‌ها هستند، وی قصد دارد جان تازه‌ای به سیستم راداری که به تازگی صاحبش شده است، بدهد.

 

این رادار که به عنوان واحد راداری "AMES Type ۸۴" شناخته می‌شود، از سال ۱۹۶۲ تا ۱۹۹۴ در حال فعالیت بود و امواج مایکروویو را برای شناسایی بمب‌های هسته‌ای منتشر می‌کرد.

 

"ساچیتی" البته اکنون قصد ندارد از آن برای کارکرد اصلی آن استفاده کند، اما در عوض امیدوار است عموم مردم بتوانند کاری مناسب‌تر برای آن در دنیای مدرن بیابند.

 

وی در پایان گفت: سرگرمیِ گران‌قیمت من یافتن فرازمینی‌ها است. اگر این چیزی است که جهان می‌خواهد، من که باشم که قضاوت کنم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------