ایده جدید یک شرکت خودروسازی برای ترویج بستن کمربند ایمنی



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,بستن کمربند ایمنی
.شرکت خودروسازی شورلت ویژگی جدیدی را رونمایی کرده که به رانندگان نوجوان اجازه نمی دهد بدون بستن کمربند حرکت کنند. 

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، رانندگان نوجوان زیاد از کمربند ایمنی استفاده نمی‌کنند. در همین راستا شرکت شورلت فناوری جدیدی را در خودروهایش به کار گرفته تا عادت بستن کمربند ایمنی را میان نوجوانان ترویج کند.

 

ویژگی مذکور Buckle to Drive نام دارد و به وضعیت « رانندگی نوجوان» اضافه شده است. قابلیتBuckle to Drive به راننده نوجوان اجازه نمی‌دهد بدون بستن کمربند حرکت کند.

 

به هرحال وضعیت «رانندگی نوجوان» در سال ۲۰۱۵ میلادی عرضه شد و ویژگی‌های مختلفی مانند جمع آوری اطلاعات درباره شیوه رانندگی نوجوان و ارائه خلاصه‌ای از آن به والدین، دارد. والدین می‌توانند هنگام ورود نوجوان به خودرو این وضعیت را تنظیم کنند. سیستم مذکور مواردی مانند مسافت طی شده، حداکثر سرعت، تعداد دفعاتی که راننده هشدار دریافت کرده و بسیاری از ویژگی‌های دیگر خود را ردیابی کنند. جالب آنکه با تنظیم ویژگی «رانندگی نوجوان» تا زمانیکه راننده و سرنشین صندلی جلویی کمربند خود را ببندند، رادیو نیز روشن نمی‌شود.

 

اما ویژگی جدید یک گام فراتر می‌رود و تا زمانیکه راننده کمربند ایمنی را نبندد حرکت نمی‌کند. اگر راننده کمربند را نبندد خودرو تا مدت ۲۰ ثانیه از وضعیت پارک خارج نمی‌شود و یک هشدار صوتی پخش می‌شود.

 

ایده ورای ارائه این قابلیت تشویق افراد به عادت‌های ایمنی هنگام رانندگی است.

 

این ویژگی در خودرو ۲۰۲۰ Chevrolet Traverse نیز وجود دارد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------