تغییر اقلیم روان آبها را کاهش داده است



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , تغییر اقلیم
دبیرکارگروه سازگاری با کم آبی گفت: تغییر اقلیم در کشورمان کاهش روان آب ها را به دنبال داشته است و باید متناسب با این شرایط آماده بود. 

بنفشه زهرایی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری رویداد ملی سازگاری با کم آبی که در وزارت نیرو برگزار خواهد شد، در محل وزارت جهاد کشاورزی افزود: کاهش روان آب‌ها و سایر منابع آبی ضرورت سازگاری با کم آبی را دوچندان می‌سازد.

 

وی ادامه داد: در چنین شرایطی چاره‌ای به جز رفتن به سمت استفاده از آخرین دانش‌ها و دستاوردها مطابق با کم آبی وجود ندارد.

 

زهرایی با بیان اینکه کارگروه سازگاری با کم آبی براساس مصوبه هیأت وزیران یکسال پیش کار خود را آغاز کرده است گفت: امسال و در آستانه نخستین سال تأسیس این کارگروه نخستین رویداد ملی سازگاری با کم آبی از سوم تیر در وزارت نیرو به همراه برگزاری نخستین جشنواره ملی آب برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو با بیان اینکه کارگروه ملی سازگاری با کم آبی با هدف یکپارچه سازی اقدام‌های انجام شده در زمینه سازگاری با کم آبی ایجاد شده است افزود: تا پیش از این هر بخش و نهادی به صورت جزیره‌ای اقدام‌هایی انجام می‌داد که اکنون تلاش می‌شود همه این اقدام‌ها و تجربه‌ها جمع آوری شده و به صورت یکپارچه و براساس نیاز هر منطقه اجرایی شود.

 

وی گفت: تجربه‌های متعددی در دستگاه‌های مختلف وجود دارد که تاکنون چندان اجرایی نشده‌اند، اکنون این برنامه‌ها و اقدام‌ها در رویداد ملی سازگاری با کم آبی معرفی شده و سپس در صورت تأیید برای اجرا در سراسر کشور اجرا خواهند شد.

 

زهرایی از افتتاح این رویداد با حضور وزیر نیرو در روز سوم تیر خبرداد و گفت: در دومین روز همایش تلاش می‌شود برنامه های وزارت جهاد کشاورزی با حضور وزیر معرفی شود.

 

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو گفت: امسال در رویداد ملی سازگاری با کم آبی کسب و کارهای نوین بخش سازگاری با کم آبی معرفی خواهند شد ضمن آنکه برگزیدگان جشنواره ملی آب هم تقدیر می‌شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------