دستگاه تهویه جیبی که بدن را خنک نگه می‌دارد



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,دستگاه تهویه جیبی
یک شرکت فعال در حوزه فناوری یک دستگاه تهویه جیبی تولید کرده است که به خنک شدن بدن در گرمای شدید تابستان کمک می کند. 

گرمای تابستان گاهی آن‌چنان غیرقابل تحمل می‌شود که حتی پنکه‌ها نیز از خنک کردنمان عاجز شده و در نهایت تنها هوای گرم را به جریان در می‌آورند.

 

 به گزارش پایگاه اینترنتی «اوبرگیزمو»، شرکت ژاپنی سونی با ابداع دستگاهی جدید تدبیری برای این مشکل اندیشیده است. این دستگاه که رئون پاکت (Reon Pocket) نام دارد یک دستگاه تهویه پوشیدنی جیبی است که استفاده از آن منوط به پوشیدن یک تی شرت مخصوص است. این دستگاه پشت گردن فرد قرار گرفته و بدن وی را خنک نگه می‌دارد. کاربر با استفاده از گوشی هوشمند خود و برنامه‌ای که روی آن نصب می‌شود، می‌تواند این دستگاه را روشن یا خاموش کند.  

 

رئون پات علاوه بر قابلیت خنک کنندگی، می‌تواند کاربران را در روزهای سرد، گرم کند. بنابراین هم برای استفاده در تابستان و هم زمستان مناسب است.

 

محصول جدید سونی با وجود وسوسه برانگیز بودن نواقص و نقاط ضعف خود را نیز دارد. این فناوری پوشیدنی پس از هربار شارژ کامل تنها ۹۰ دقیقه کار می‌کند، بنابراین نمی‌توانید کل روز از آن استفاده کنید. علاوه بر این، پکیج این محصول که شامل یک دستگاه تهویه رئون پاکت و تی شرت مخصوص آن است، نسبتا گران بوده و ۱۳۰ دلار قیمت دارد.

 

این دستگاه در حال حاضر تنها در بازار ژاپن موجود است.

 

  ایرنا  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------