حیوانات دیگر نمی توانند با تغییرات آب و هوایی سازگار شوند



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,
شدت تغییرات آب و هوایی به اندازه ای است که حیوانات دیگر نمی توانند خود را با این تغییرات سازگار کنند و این مساله حیات بسیاری از گونه های جانوری را تهدید می کند. 

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، بسیاری از حیوانات به گونه ای خلق شده‌اند که می توانند خود را با تغییرات حرارتی سازگار کرده و در صورت افزایش یا کاهش دما به زندگی خود ادامه دهند.

 

اکثر حیوانات برای این کار تغییراتی در شیوه‌های بارداری، مهاجرت، سکونت، تغذیه و غیره به وجود می آورند تا به هر نحو ممکن به زندگیشان ادامه دهند. اما تحلیل بیش از ده هزار مطالعه صورت گرفته بر روی گونه‌های جانوری در کره زمین نشان می‌دهد که اکثر حیوانات دیگر نمی توانند با سرعت لازم خود را با روند گرمایش زمین سازگار کنند، زیرا این فرایند با سرعتی بیش از توان تطبیق حیوانات در حال رخ دادن است.

 

بررسی هایی که در این زمینه توسط گروهی از محققان در آلمان و با همکاری 64 پژوهشگر دیگر در سراسر جهان انجام شده، نشان می دهد حتی برخی گونه های جانوری که به توانایی سریع در تطبیق خود با شرایط آب و هوایی تازه شهره بوده اند دیگر نمی توانند این وضعیت را ادامه دهند.

 

برای انجام این بررسی واکنش حیوانات مختلف و به خصوص انواع پرندگان به تغییرات آب و هوایی مورد بررسی قرار گرفته و تردیدی باقی نمانده که جانوران مختلف در نقاط مختلف دنیا در صورت تداوم گرمایش زمین به تدریج منقرض شده و می میرند.

 

مشکل یادشده حتی جانوران جان سختی مانند لاک پشت ها را نیز شامل می شود و اگر بشر برای تغییر الگوهای زندگی، کسب و کار و اداره صنایع مختلف فکری نکند، با نابودی بخش عمده حیوانات و پوشش گیاهی در جهان مواجه خواهد شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------