۵ سیارک از کنار زمین می گذرند



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,سیارک
طبق اطلاعات ناسا طی چند روز آتی ۵ سیارک از کنار زمین می گذرند. یکی از این سیارک ها با قطر ۱۴۱۰ فوت و سرعت ۵۰ هزار مایل برساعت حرکت می کند و از فاصله ۲.۶ میلیون مایلی زمین می گذرد.

به گزارش مهر به نقل از  اینترنشنال بیزینس تایم، ناسا ۵ سیارک ردیابی کرده که به سمت زمین حرکت می کنند. یکی از این سیارک ها به اندازه ای بزرگ است که در صورت برخورد با زمین یک شهر را به طور کامل نابود می کند.

 

طبق اطلاعات مرکز Near Earth Obeject Studies، نخستین سیارکی که به زمین نزدیک می شود ۵۲۳۹۳۴ (۱۹۹۸ FF۱۴) نام دارد. ناسا اشاره می کند این سیارک هم اکنون با سرعت حدود ۵۰ هزار مایل برساعت در حال حرکت است. قطر آن نیز حدود ۱۴۱۰ فوت تخمین زده می شود. 

 

با توجه به حجم عظیم سیارک، در صورت برخورد با زمین خسارت های سهمگینی به بار خواهد آورد. طبق اطلاعات این سازمان این سیارک در ساعت ۳:۲۴ دقیقه  بامداد ۲۴ سپتامبر به وقت آمریکا از فاصله ۲.۶ میلیون مایلی زمین می گذرد.

 

 سیارک دومSW۱ ۲۰۱۹ نام دارد که با سرعت ۲۸۳۰۰ مایل برساعت از کنار زمین می گذرد. قطر آن نیز ۶۹ فوت تخمین زده می شود. این سیارک  در ساعت ۶:۵۲ دقیقه صبح ۲۴ سپتامبر از فاصله ۷۱۴۸۳۰ مایلی زمین می گذرد.

 

سومین سیارک ۲۰۱۹ QY۳ نام دارد و با سرعت ۱۸۷۰۰ مایل برساعت حرکت می کند. قطر آن حدود ۲۱۷ فوت تخمین زده می شود. این سیارک در ساعت ۳:۳۵ دقیقه بامداد ۲۶ سپتامبر به وقت آمریکا از فاصله ۳.۳ میلیون مایلی زمین می گذرد.

 

چهارمین سیارک  ۲۰۱۷ KP۲۷ نام دارد و با سرعت ۱۰۵۰۰ مایل برساعت از کنار زمین می گذرد. طول سیارک ۱۳۵ فوت تخمین زده می شود. این سیارک در ساعت ۳:۳۶ دقیقه عصر ۲۶ سپتامبر به وقت آمریکا از فاصله یک میلیون مایلی زمین می گذرد.

 

پنجمین سیارک نیز  ۲۰۰۶ QV۸۹ نام دارد  که با سرعت ۹۲۰۰ مایل برساعت حرکت می کند.طول سیارک ۱۷۰ فوت تخمین زده می شود. این سیارک در ساعت ۱۱:۵۴ دقیقه شب ۲۶ سپتامبر به وقت آمریکا از فاصله ۴.۳ میلیون مایلی زمین می گذرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------