آیا انسان حیات فرازمینی را سرانجام در سال ۲۰۲۰ می‌یابد



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,تلسکوپ‌
بسیاری از علاقه‌مندان به فضا امیدوارند با پیشرفت‌های فناوری و استفاده از تلسکوپ‌های فضایی پیشرفته، انسان در سال ۲۰۲۰ بتواند با حیات فرازمینی ارتباط برقرار کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به گفته  دانشمندان درصورت وجود حیات فرازمینی ارتباط با موجودات فضایی به ویژه نوع هوشمند آن در سال ۲۰۲۰ اتفاق نخواهد افتاد، اما دلایل فراوانی برای خوش‌بین بودن به اینکه سرانجام انسان روزی حیات فرازمینی را می‌یابد وجود دارد.

 

امروزه دانشمندان فراوانی با استفاده از تجهیزات علمی، به رصد اجرام آسمانی به ویژه آن دسته از سیاره‌هایی که احتمال وجود حیات فرازمینی در آنها وجود دارد می‌پردازند.

 

امروزه دانشمندان به نشانه‌های منحصربه فردی دست یافته‌اند که می‌تواند در اثر وجود حیات فرازمینی باشد و از آن جمله می‌توان به پرتو‌های رادیویی پرقدرت در فضا اشاره کرد که هنوز علت شکل‌گیری آنها مشخص نیست.

 

محققان اعلام کرده‌اند به احتمال فراوان انسان دو دهه آینده می‌تواند با حیات فرازمینی ارتباط برقرار کند. قرار است از سال ۲۰۲۰ پروژه‌های جدیدی به طور انحصاری برای شناسایی حیات فرازمینی از سوی دانشمندان مورد بررسی قرار گیرد.

 

از جمله دانشمندان موسسه SETI در همکاری با کارشناسان دانشگاه کالیفرنیا و دانشگاه برکلی در نظر دارند به طور ویژه به تلاش برای یافتن نشانه‌هایی از حیات فرازمینی بپردازند.

 

بیشتر بخوانید: آزمایش کاوشگر زیردریایی ویژه کشف قمر فضایی اروپا در سردترین رودخانه‌های زیرزمینی

 

یکی از برترین تلسکوپ‌های فضایی که به گفته دانشمندان می‌تواند به کشف حیات فرازمینی کمک کند تلسکوپ فضایی و رادیویی قدرتمند ۱۰۰ متری درگرین بانک در ویرجینیای غربی است. این تلسکوپ تاکنون داده‌های منحصربه فردی درباره فضا در اختیار دانشمندان قرارداده است.

 

قطعاً حیات فرازمینی به معنای یافت موجوداتی مشابه انسان یا جاندارانی که در فیلم‌های علمی تخیلی نشان داده می‌شود نیست و می‌تواند یافتن گونه‌های حیات در سطح باکتریایی باشد.

 

بسیاری از کارشناسان تخمین می‌زنند حیات فرازمینی در سیاره‌های فراخورشیدی وجود دارد و در نهایت انسان می‌تواند نشانه‌هایی از حیات فرازمینی و اشکال ساده‌ای از حیات را پیدا کند.

 

افزون بر تلسکوپ‌های رادیویی زمینی، دانشمندان امیدوارند پس از پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب به فضا، با توجه به فناوری‌های منحصربه فردی که در آن وجود دارد کشف حیات فرازمینی امکان پذیر شود.

 

دانشمندان با استفاده از تلسکوپ‌های فضایی، هزاران کهکشان جدید در فضا شناسایی کرده‌اند که بررسی و مطالعه روی همه آنها به قرن‌ها زمان نیاز دارد.

 

دانشمندان امیدوارند با مطالعه روی کهکشان‌های جدید و سیاره‌های آن بتوانند زندگی میکروبی مشابه باکتری‌های زمینی پیدا کنند.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی, فضا

 

اما حیات درسطح باکتریایی نمی‌تواند به ارسال پالس‌های رادیویی با منبع ناشناخته در فضا بپردازد، به همین دلیل کارشناسان این احتمال را می‌دهند گونه‌هایی از حیات فرازمینی هوشمند هم درفضا وجود داشته باشد که با استفاده از فناوری‌های پیشرفته‌ای به ارسال علامت در فضا می‌پردازند.

 

دانشمندان اعلام کرده‌اند در آینده نسل جدیدی از تلسکوپ‌های فضایی ساخته خواهد شد که به طور ویژه با بهره‌گیری از امواج مادون قرمز به بررسی و کشف حیات فرازمینی می‌پردازد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------