کشفی که ممکن است آینده الکترونیک را متحول کند



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,الکترون‌ها
فیزیکدانان دانشگاه نورث ایسترن (Northeastern) به طور اتفاقی به روشی دست یافته‌اند که الکترون‌ها می‌توانند کاری کاملاً جدید انجام دهند و این ممکن است آینده دنیای الکترونیک را متحول کند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از آی ای، فیزیکدانان دانشگاه "نورث ایسترن" به شکل تصادفی پدیده‌ای را کشف کردند که در آن الکترون‌ها رفتاری کاملا بدیع دارند و می‌توانند دنیای الکترونیک را دستخوش تغییر شگرفی کنند.

 

"سواستیک کار"، استادیار فیزیک این دانشگاه می‌گوید: هنگامی که چنین پدیده‌هایی کشف می‌شوند، مرز تخیل جابجا می‌شود. این کشف می‌تواند راه شناسایی و ارتباط سیگنال‌ها و نحوه درک امور و ذخیره اطلاعات و امکاناتی که حتی ممکن است تا به حال به آنها فکر نکرده باشیم را تغییر دهد.

 

آنچه محققان کشف کرده‌اند، روشی جدید برای دستکاری بار الکتریکی با گرفتن الکترون‌ها برای توزیع یکنواخت در یک الگوی ثابت و بلوری است.

 

"کار" گفت: من وسوسه شده‌ام که بگویم تقریباً به مرحله جدیدی از ماده رسیده‌ایم، زیرا کاملا الکترونیک خالص است.

 

محققان در مطالعه خود به دنبال مرحله جدیدی از ماده نبودند، بلکه آنها تنها در حال کار با مواد بلوری با ضخامت چند اتم بودند که به عنوان مواد دو بعدی شناخته می‌شوند.

 

آنها دو نوع از مواد از جمله "بیسموت سلنید" و یک "دی آلکالوژنید فلزی" انتقالی را در اختیار گرفته بودند و آنها را روی هم قرار داده بودند. در آن لحظه بود که آنها متوجه شدند که الکترون‌های موجود در آن مواد دفع کننده یکدیگر نیستند، بلکه یک الگوی ثابت را تشکیل می‌دهند.

 

در نگاه اول، "کار" فرض کرد که در جایی اشتباهی رخ داده است یا اینکه چیزی به اشتباه پیش رفته است. با این حال پس از چندین آزمایش معلوم شد که هیچ اشتباهی رخ نداده و در واقع مرحله جدیدی از ماده آشکار شده است.

 

به گفته "کار"، این کشف جدید کاربردهای نامحدودی دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------