توانایی سگها در یافتن میان بر در مناطق نا آشنا کشف شد



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,توانایی سگ
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد سگ‌ها از توانایی باورنکردنی برای یافتن مسیرهای میان بر در مناطق جغرافیایی ناآشنا برخوردارند. 

به گزارش مهر به نقل از بی جی آر، بررسی‌های محققان نشان می‌دهد سگ‌ها در بدن خود از نوعی قطب نمای داخلی و پیشرفته برخوردارند که با درک میدان مغناطیسی کره زمین و جهت یابی دقیق می‌تواند کوتاه‌ترین مسیرها را برای رسیدن به مقصد شناسایی کند.

 

از همین رو سگ‌ها می‌توانند بدون نیاز به هیچ گونه دستیار و راهنما مسیر و مقصد نهایی را در کوتاه‌ترین زمان بیابند. این توانایی کم نظیر در کنار حس بویایی و چشایی خارق العاده سگ‌ها به شناسایی ریزترین تحرکات در محیط اطراف و در نهایت یافتن مسیرهای میان بر در حین سفر و جابجایی کمک می‌کند.

 

محققان جمهوری چک با نصب دستگاه‌های جی پی اس بر روی سگ‌ها و رها کردن آنها در نقاط جنگلی شلوغ و ناشناخته متوجه شدند سگ‌ها می‌توانند مسیر خروج از جنگل و حرکت به سمت محل اولیه حرکت را بیابند.

 

این مطالعه بر روی ۲۷ سگ شکاری و با انجام ۶۰۰ مورد آزمایش مختلف صورت گرفته و همه این سگ‌ها توانستند بهترین میان بر را به سمت محل اولیه حرکت بیابند. پژوهشگران امیدوارند بتوانند از این توانایی سگ‌ها برای تولید دستگاه‌های پیشرفته مسیریابی استفاده کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------