رصد مریخ نورد چینی‌ها در حال دور شدن از خانه



یک رصدخانه وابسته به ناسا که سیارک‌های خطرناک را شناسایی می‌کند، موفق به رصد فضاپیمای مریخی "تیان ون-۱"(Tianwen-۱) چینی‌ها شد. 

به گزارش ایسنا به نقل از اسپیس، چینی‌ها موفق شدند پنجشنبه دوم مرداد ماه، یک مأموریت مهم مریخی به نام "تیان ون-۱"(Tianwen-۱) را  انجام دهند.

 

این مأموریت موسوم به "Tianwen -۱" شامل یک مریخ نورد، یک فرودگر و یک مدارگرد است که همگی سوار بر موشک "Long March ۵" از مرکز پرتاب ماهواره "ونچانگ" در جزیره هاینان چین با موفقیت پرتاب شدند.

 

"تیان ون-۱" هفت ماه دیگر به مریخ می رسد و دو تا سه ماه نیز طول خواهد کشید تا فرودگر و مریخ نورد بر سطح این سیاره بنشینند.

 

پس از پرتاب این فضاپیما، یک رصدخانه وابسته به ناسا موفق به رصد آن شد.

 

این رصد توسط برنامه‌ای انجام شد که توسط دفتر هماهنگی حفاظت از سیاره مادری ناسا هدایت می‌شود و به دنبال سنگ‌های فضایی در آسمان است. با این اطلاعات ستاره‌شناسان می‌توانند مسیر هر جرم آسمانی را نقشه‌برداری کنند تا اگر جرمی نزدیک زمین شد، ستاره‌شناسان متوجه شوند.

 

 رصدخانه‌های "اطلس"(ATLAS) که این رصد را انجام داده‌اند، معمولا به صورت مرتب اجرام آسمانی جدید را شناسایی می‌کنند اما رصد Tianwen -۱ با بقیه رصدهای این رصدخانه متفاوت بود چرا که این بار یک فضاپیما رصد شد.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی, مریخ
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------