حرکت کرم‌ها در شرایط ریزگرانش



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,کرم‌ها
فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی اخیرا داخل آزمایشگاه مداری در حال مطالعه بر روی کرم‌ها برای درک بهتر از ضعیف شدن عضلات در فضا هستند.

به گزارش ایسنا، چندی پیش فضاپیمای "سیگنوس" شرکت نورثروپ گرامن همراه با تجهیزات علمی که کرم‌ها نیز جزو آنها بودند به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال شد. کرم‌های کوچک می توانند به دانمشندان کمک کنند تا علت ضعیف شدن عضلات را که فضانوردان در شرایط ریزگرانش تجربه میکنند را دریابند.

 

هنگامی که افراد مدت زمان طولانی را در فضا می‌گذرانند عضلات آنها به دلیل شرایط آنجا ضعیف می‌شوند. همین امر برای یک ارگانیسم کوچک هم صادق است و به ناسا کمک می‌کند تا بتواند درک بهتری از بیولوژیک بدن انسان نیز به دست آورد.

 

مطالعه بر روی کرم‌ها می‌تواند یک گام نوین در جهت درمان این مشکل در فضانوردانی که در آینده به فضا سفر خواهند کرد، باشد.

 

دانشمندان در جدیدترین مطالعه خود موسوم به Micro-۱۶ ، تغییراتی در نحوه حرکت این کرم‌ها در ریزگرانش، بررسی می‌کنند و از پروتئین‌های عضلانی استفاده می‌کنند تا ببینید آیا این کار منجر به تغییر در قدرت عضلات می‌شوند یا خیر.

 

کرم "سی الگانس" با جزئیات کامل مورد مطالعه قرار می‌گیرد و یک گزینه خوب برای تحقیق در زمینه پیچیدگی‌های زیست شناسی محسوب می‌شود. شاید برایتان سوال پیش آید دانشمندان چگونه قدرت کرم را که تقریباً یک پنجم طول دانه برنج است اندازه گیری می‌کنند که باید گفت محققان دانشگاه فنی تگزاس در لابوک و دانشگاه اوهایو در آتن، اوهایو، سخت افزارهایی به نام NemaFlex را برای همین منظور ابداع کردند و فضانوردان نیز از آن استفاده خواهند کرد.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,کرم‌ها
 
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------