سیارکی به بزرگی برج ایفل در حال نزدیک شدن به زمین



 سیارک,اخبار علمی ,خبرهای علمی
طبق گزارش آژانس فضایی ناسا یک جرم آسمانی به نام "۲۰۲۱ KT۱" که در گروه سیارک‌های به طور بالقوه خطرناک قرار دارد در حال نزدیک شدن به زمین است و سه‌شنبه از کنار زمین عبور می‌کند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپوتنیک، دسته‌ی سیارک‌های خطرناک به گروهی گفته می‌شود که اندازه‌ی آن‌ها به قدری بزرگ است که در صورت برخورد به زمین آسیب جدی ایجاد می‌کنند.

 

به گفته‌ی ناسا، سیارک "۲۰۲۱ KT۱" که بزرگ‌تر از برج ایفل است در تاریخ ۱ ژوئن(۱۱ خرداد) در ساعت ۱۰:۲۴ به وقت منطقه زمانی شرقی( ۱۸:۵۴ به وقت تهران) به زمین نزدیک می‌شود. محققان تخمین می‌زنند که این سیارک در حدود ۴۹۲ تا ۱۰۸۲ فوت(۱۵۰ تا ۳۲۹ متر) باشد. سرعت آن ۴۰ هزار مایل بر ساعت(۶۴۳۷۳ کیلومتر بر ساعت) است و به گفته‌ی ناسا این سیارک با فاصله‌ی ۴.۵ میلیون مایلی که تقریبا ۱۹ برابر فاصله‌ی ماه و زمین است از کنار سیاره ما می‌گذرد.

 

با این حال هنوز آژانس فضایی آن را در دسته‌ی خطرناک قرار می‌دهد. ناسا در حدود ۲۶ هزار جرم نزدیک به زمین که مدار آن‌ها باعث نزدیک شدنشان به زمین می‌شود را تحت نظر دارد. انتظار می‌رود هر ۱۰ هزار سال یک بار سیارکی بزرگ‌تر از ۱۰۰ متر به سطح زمین برخورد کند و باعث تخریب شود و با تولید امواج باعث طغیان آب‌ها در مناطق ساحلی شود.

 

به گفته‌ی ناسا خطر سیارک‌ها برای انسان کمتر از خطر تصادفات، بیماری‌ها و سایر مشکلات است. در حال حاضر ناسا بر روی پروژه‌ای به نام دارت(DART) کار می‌کند که به منحرف کردن سیارک‌های خطرناک کمک خواهد کرد.

 

با این حال تحقیقات جدیدی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد تلاش‌های ناسا برای محافظت سیاره ما از اجرام آسمانی بی‌فایده بوده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------