بیگانگان، جهان ما را در آزمایشگاه ساخته‌اند!



 ستاره‌شناس,اخبار علمی ,خبرهای علمی
آوی لوب" ستاره‌شناس دانشگاه "هاروارد" نظریه جدیدی در مورد چگونگی پیدایش جهان ما دارد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، شاید "آبراهام(آوی) لوب"(Avi Loeb) را بشناسید. وی تاکنون تیتر اول خبرهایی بوده که در مورد تمدن‌های بیگانه مطرح شده است و آخرین آنها به این خبر بازمی‌گردد که بیگانگان حداقل تا ۳۰۰۰ سال آینده به پیام‌های ما پاسخ نمی‌دهند. وی همچنین این احتمال را مطرح کرده بود که جرم میان ستاره‌ای موسوم به "اوموآموآ" یک فضاپیمای بین ستاره‌ای بوده است و همچنین اقدام به راه اندازی یک برنامه جدید به نام "پروژه گالیله" برای جستجوی شواهد فیزیکی از بیگانگان و فناوری‌های ایجاد شده توسط تمدن‌های بیگانه است.

 

در هر حال، وقتی صحبت از بیگانگان و فضایی‌ها می‌شود، "آوی لوب" یک چهره جنجالی در این زمینه است.

 

اکنون او با نظریه جدیدی در مورد جهان و زندگی بیگانگان، دوباره خبرساز شده است و این بار یک نظریه بسیار عجیب را مطرح کرده است.

 

در مقاله‌ای که در مجله "سانتیفیک آمریکن" Scientific American منتشر شده است، "آوی لوب" این گمانه را مطرح کرده است که جهانِ اسرارآمیز ما می‌تواند در آزمایشگاهی توسط یک تمدن پیشرفته از جانب بیگانگان شکل گرفته باشد.

 

وی مدعی شد، از آنجا که جهان ما دارای هندسه‌ای مسطح با انرژی خالص صفر است، یک تمدن پیشرفته بیگانه می‌تواند یک فناوری را ایجاد کرده باشد که از طریق تونل کوانتومی یک نطفه از جهان را از هیچ ایجاد کرده باشد.

 

"لوب" در ادامه می‌گوید که این نظریه، باورهای دینی ما را با باورهای علمی ما یکی می‌کند.

 

"آبراهام(آوی) لوب" متولد سال ۱۹۶۲، فیزیکدان نظری آمریکایی است که روی اخترفیزیک و کیهان شناسی مطالعه می‌کند. وی استاد علوم دانشگاه هاروارد است. وی باسابقه‌ترین رئیس دپارتمان نجوم هاروارد(از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰)، موسس برنامه سیاه‌چاله هاروارد(از سال ۲۰۱۶) و مدیر موسسه نظریه و رایانش(از سال ۲۰۰۷) در مرکز اخترفیزیک "هاروارد-اسمیتسوناین" است.

 

مجله "تایم" در دسامبر ۲۰۱۲ "لوب" را به عنوان یکی از ۲۵ فرد تأثیرگذار در حوزه فضا انتخاب کرد. وی در سال ۲۰۱۸ به این دلیل که گفت "اوموآموآ" ممکن است یک سفینه فضایی متعلق به بیگانگان در منظومه شمسی ما باشد، توجهات را به خود جلب کرد. در سال ۲۰۱۹ به همراه "امیر سراج" دانشجوی ایرانی خود در دانشگاه هاروارد، گزارش کرد که برای نخستین بار موفق به کشف شهابی شده است که احتمالا از خارج از منظومه شمسی آمده است.

 

اکنون "آوی لوب" این نظریه عجیب را مطرح کرده است که می‌گوید جهان ما می‌تواند در یک آزمایشگاه توسط یک تمدن پیشرفته بیگانه ساخته شده باشد.

 

وی ما را یک تمدن در کلاس C معرفی می‌کند و می‌گوید ما به عنوان تمدنی وابسته به ستاره میزبان خود، در کلاس C قرار می‌گیریم. اگر ما بتوانیم مستقل از خورشید شویم در کلاس B قرار خواهیم گرفت و اگر در واقع بتوانیم جهان‌های خود را با موفقیت طراحی و مهندسی کنیم، در برترین کلاس یعنی کلاس A خواهیم بود.

 

بنابراین، این نظریه اساساً فرض می‌کند که یک تمدن کلاس A ما را ایجاد کرده است. البته این نظریه بسیاری از سوالات را بی‌پاسخ می‌گذارد مانند اینکه آیا تمدنی که ما را ایجاد کرده است در زندگی ما دخالت می‌کند و آیا خیرخواه است یا شیطانی یا بی‌تفاوت؟

 

شاید "لوب" در مقاله دیگری با طرح جزئیات بیشتر به این سوالات پاسخ دهد. اما فعلا نمی‌توان اعتبار زیادی برای این نظریه قائل شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------