من میخواهم به فضا برگردم!



مایکل استراهان ,اخبار علمی ,خبرهای علمی
"مایکل استراهان" بازیکن سابق فوتبال آمریکایی و مجری کنونی یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی این کشور پس از سفر به مرز فضا با کمک شرکت فضایی "بلو اوریجین"(Blue Origin) بسیار هیجان زده است و می‌گوید نمی‌تواند برای بازگشت به فضا صبر کند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، "مایکل استراهان" ۵۰ ساله قهرمان سابق ورزش فوتبال آمریکایی و مجری کنونی برنامه "صبح بخیر آمریکا" که روز گذشته یک سفر ۱۰ دقیقه‌ای به مرز فضا را تجربه کرد، به حدی لذت برده است که می‌گوید نمی‌تواند برای بازگشت به فضا صبر کند.

 

وی بعد از ظهر روز گذشته ۱۱ دسامبر با موشک "نیو شپرد" متعلق به شرکت "بلو اوریجین" به همراه پنج نفر دیگر به فضا پرواز کرد و اظهار داشت که از هر ثانیه از این سفر لذت برده است.

 

"استراهان" پس از خروج از کپسول "نیو شپرد" در محل فرود در غرب تگزاس به "جف بزوس" بنیانگذار "بلو اوریجین" که به استقبال‌شان آمده بود، گفت: من می‌خواهم برگردم.

 

"مایکل استراهان" و پنج مسافر دیگر این پرواز که در ماموریتی به نام" NS-۱۹" به فضا پرتاب شدند، ۳ دقیقه بی وزنی را تجربه کردند و مناظر خیره کننده‌ای از زمین را از ارتفاع ۶۵ مایلی تجربه کردند و سپس با چترهای بزرگ کپسول، به زمین بازگشتند.

 

"مایکل استراهان" پس از تجربه این پرواز در حساب کاربری توییتر خود نوشت: وای... شگفت انگیز بود!

مایکل استراهان ,اخبار علمی ,خبرهای علمی

 

دیگر شخص برجسته‌ای که در این پرواز مشارکت داشت، "لورا شپرد چرچلی" دختر بزرگ "آلن شپرد" فقید، اولین آمریکایی که به فضا پرواز کرد، بود که موشک "نیو شپرد" نیز با الهام از وی نام‌گذاری شده است.

 

در کل، مسافران این سفر شامل "لورا شپرد" دختر "آلن شپرد" نخستین فضانورد آمریکایی در ماموریت "مرکوری ۳" و پنجمین انسان روی ماه در ماموریت "آپولو ۱۴"، "مایکل استراهان" مجری برنامه تلویزیونی مشهور "صبح بخیر آمریکا"، "ایوان دیک" عضو هیئت مدیره شرکت "دیک هولدینگز"، "دیلان تیلور" مدیر شرکت "وویجر اسپیس"، و اولین پدر و پسری که همزمان به فضا رفتند به نام‌های "لین بس"(پدر) و "کامرون بس"(پسر) بود.

 

"استراهان" با انتشار ویدئویی از خود و از لحظات پس از فرود که او را در حالی نشان می‌دهد که انگشت شست خود را به نشانه خوشحالی بالا برده است، در یک پست توییتری گفت: سوررئال بود... باور نکردنی بود. توصیفش واقعا سخت است.

 

"استراهان" در مورد نیروهای گرانشی که در حین پرتاب و فرود روی صورت خود احساس کرده و در چهره دیگران مشاهده کرده که موجب تکان و تغییر شدید عضلات صورت بر اثر سرعت زیاد می‌شود، گفت: این یک فیس‌لیفت نیست، بلکه یک افت چهره است. او در پایان با شوخی گفت: فهمیدم که در ۸۵ سالگی چه شکلی می‌شوم.

 

"استراهان" می‌گوید، از همراهان خود در این سفر خواسته است که بروند و نحوه انجام این پرتاب را از زمین تماشا کنند، کاری که او در اوایل امسال، زمانی که "بلو اوریجین" اولین پرواز سرنشین‌دار خود را با "جف بزوس"، برادرش "مارک" و دو نفر دیگر به انجام رساند، انجام داد. در آن زمان، "استراهان" در حال تهیه گزارش در مورد این پرتاب برای برنامه "صبح بخیر آمریکا" بود.

 

این پرتاب، سومین پرواز سرنشین‌دار "بلو اوریجین" را رقم زد. این شرکت پیش از این در دومین پرواز خود، "ویلیام شاتنر" بازیگر مشهور فیلم «پیشتازان فضا» و سه نفر دیگر را در ماه اکتبر به فضا برده بود.

 

اما این اولین پرواز "بلو اوریجین" بود که با تمام ظرفیت شش نفره کپسول فضایی انجام می‌شد. دو پرواز قبلی هر کدام چهار مسافر داشتند.

مایکل استراهان ,اخبار علمی ,خبرهای علمی

 

این شش گردشگر فضایی خود را «شش اصلی»(The Original Six) نامیدند که اشاره‌ای به گروه فضانوردان «هفت اصلی»(The Original Seven) در ماموریت "مرکوری ۷" دارد که توسط ناسا در سال ۱۹۵۹ انتخاب شدند و اولین فضانوردان این آژانس فضایی بودند.

 

در میان آن گروه، "آلن شپرد" پدر "لورا شپرد چرچلی" حضور داشت. "لورا" ۱۴ ساله بود که پدرش تبدیل به اولین آمریکایی شد که در سال ۱۹۶۱ به فضا پرواز کرد. "لورا" که اکنون ۷۴ ساله است، پس از فرود گفت: او (پدرم) حتی نتوانست مانند من از این کار لذت ببرد، چرا که او در حال کار بود.

 

طبق اعلام "بلو اوریجین"، این شش گردشگر فضایی در این سومین پرواز سرنشین‌دار به طول ۱۰ دقیقه و ۱۳ ثانیه به حداکثر ارتفاع ۶۵.۸ مایلی(۱۰۶ کیلومتری) از سطح زمین رسیدند و "لورا شپرد" و "مایکل استراهان" به عنوان مهمانان "بلو اوریجین" در این پرواز شرکت داشتند.

 

آنها حدود سه دقیقه در فضای زیرمداری، شرایط بی‌وزنی را تجربه کردند.

 

جالب توجه است که "جف بزوس" شخصاً برخی از خدمه این پرواز را با وانت‌های برقی "ریوین" به سمت سکوی پرتاب برد و به هر کدام نشان "بال‌های فضانوردی" خود را هدیه داد.

 

در حالی که "بزوس" مشغول اهدای نشان‌ها بود، "لین بس" گفت: من دوباره این کار را انجام خواهم داد. "بزوس" نیز در جوابش گفت که برای رزرو صندلی در این پرواز باید به انتهای صف بازگردد.

 

"دیک" نیز آخرین کسی بود که نشان خود را دریافت کرد و به نظر می‌رسید که بسیار خوشحال است. او گفت که در جوانی همیشه امیدوار بوده در صنعت هوافضا کار کند، اما هرگز موفق به انجام آن نشده است و رو به "بزوس" گفت: تو رویای من را محقق کردی."

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------