چرا می‌توان ماه را در طول روز دید؟



ماه  ,اخبار علمی ,خبرهای علمی
شاید برایتان سوال باشد که چرا می‌توانید ماه را در طول روز نیز ببینید. سایت خبری "سایتک دیلی" اخیرا در این باره با یکی از دانشمندان ناسا صحبت کرده است و او به زبانی ساده علت این پدیده را توضیح داده است. 

به گزارش ایسنا، چرا می‌توانید ماه را در روز ببینید؟ پاسخ این سوال آسان است، زیرا ماه آنجاست. ممکن است کمی عجیب به نظر برسد که در طول روز به آسمان نگاه کنید و ماه را ببینید، اما این امری کاملا طبیعی است.

 

"سارا نوبل"(Sarah Noble) زمین شناس سیاره‌ای از ناسا به این سوال پاسخ داده است تا ابهاماتی که در این باره وجود دارد، حل شود.

 

ما، ماه را جرمی که در شب ظاهر می‌شود می‌دانیم زیرا این چیزی است که اغلب از آن در کتاب‌ها و فیلم‌ها به ما نشان داده شده است. حتی هواشناسان نیز از نماد خورشید به عنوان نماد روز و نماد ماه برای نشان دادن شب استفاده می‌کنند. اما ماه در واقع تقریبا به همان اندازه که شب در آسمان حضور دارد، روز نیز در آسمان وجود دارد و برای دیدن آن فقط باید کمی دقیق‌تر به آسمان نگاه کنید.

 

بیایید به این فکر کنیم که چرا اصلا می‌توانیم ماه را در شب ببینیم. بر خلاف خورشید، ماه نوری از خود ایجاد نمی‌کند و دلیل اینکه ما می‌توانیم آن را ببینیم این است که نور خورشید از سطح آن منعکس می‌شود.

 

در طول روز نیز همین امر صدق می‌کند اما ماه بر خلاف ستارگانی که در طول روز همچنان در آسمان هستند اما به دلیل روشنایی آسمان نمی‌توانیم آنها را ببینیم، در واقع به اندازه‌ای می‌درخشد که می‌توان تا زمانی که در سمت خاصی از آسمان باشد، آن را در روز یا شب مشاهده کرد.

 

در طول پدیده ماه کامل/بدر، ماه در مقابل خورشید در آسمان قرار می‌گیرد. به همین دلیل است که می‌توانیم تمام صورت ماه را در حال بازتاب نور خورشید ببینیم. همانطور که زمین می‌چرخد، ماه فقط در یک روز از ماه و درست زمانی که خورشید غروب می‌کند، طلوع می‌کند.

 

در روزهای قبل از ماه کامل، اگر به شرق آسمان نگاه کنید، می‌توانید طلوع ماه تقریبا کامل را قبل از غروب خورشید مشاهده کنید و روزهای بعد از ماه کامل نیز می‌توانید به غرب آسمان نگاه کنید و غروب ماه را پس از طلوع خورشید مشاهده کنید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------