پیاده‌روی کنار ایستگاه فضایی



 پیاده‌روی کنار ایستگاه فضایی  ,اخبار علمی ,خبرهای علمی
۲فضانورد ناسا بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۲۴ اسفند، جدیدترین پیاده‌روی فضایی را به انجام می‌رسانند که می‌توان آن را به صورت زنده نیز تماشا کرد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، دو فضانورد ناسا امروز سه‌شنبه ۱۵ مارس در خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی یک پیاده‌روی فضایی انجام خواهند داد. این پیاده‌روی فضایی قرار است در ساعت ۸:۰۵ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۵:۳۵ به وقت ایران) آغاز شود و امکان تماشای زنده این پیاده‌روی فضایی فراهم است.

 

"کایلا بارون"(Kayla Barron) و "راجا چاری"(Raja Chari) قرار است تا ساعاتی دیگر از این آزمایشگاه مداری خارج شوند و یک پیاده‌روی فضایی تقریباً ۶.۵ ساعته را آغاز کنند که برای کمک به هموار کردن راه برای ارتقای آرایه‌های خورشیدی آتی ایستگاه فضایی طراحی شده است.

 

می‌توان این پیاده‌روی را به صورت زنده و مستقیم از سایت ناسا یا از پایگاه "Space.com" تماشا کرد. پخش زنده این پیاده‌روی فضایی از ساعت ۱۴:۰۰ به وقت ایران آغاز خواهد شد.

 

"بارون" و "چاری" از طریق قفل هوایی "کوئست"(Quest) از ایستگاه فضایی بیرون خواهند آمد. "بارون" به عنوان فضانورد اول خدمت می‌کند و یک لباس فضایی با نوارهای قرمز می‌پوشد. "چاری" نیز فضانورد دوم خواهد بود و یک لباس فضانوردی ساهده خواهد پوشید.

 

ناسا می‌گوید این دو فضانورد، به سراغ یک ساختار خرپایی به نام "Starboard-۴" می‌روند و کیت‌های اصلاحی را روی آن نصب می‌کنند که ایستگاه فضایی را برای نصب سومین آرایه خورشیدی آماده می‌سازد.

 

تاکنون دو آرایه از شش آرایه خورشیدی ایستگاه فضایی موسوم به "iROSA" در این ایستگاه نصب شده‌اند. ناسا می‌گوید قرار است دو آرایه بعدی در پاییز امسال با یک کپسول باری "دراگون" متعلق به شرکت "اسپیس‌ایکس" به این آزمایشگاه مداری برده شود.

 

نصب هر شش آرایه "iROSA" مجموع توان ایستگاه فضایی را از ۱۶۰ کیلووات به ۲۱۵ کیلووات افزایش می‌دهد.

 

گفتنی است که پیاده‌روی فضایی امروز، دومین پیاده‌روی فضایی "بارون" و اولین پیاده‌روی فضایی "چاری" خواهد بود.

 

همچنین ناسا یک پیاده‌روی فضایی دیگر را برای تاریخ ۲۳ مارس برنامه‌ریزی کرده است که هنوز نام خدمه انجام دهنده آن اعلام نشده است. پیاده‌روی فضایی برنامه‌ریزی شده برای هفته آینده به انواع کارهای تعمیر و نگهداری، از جمله نصب شلنگ‌های جدید در سیستمی که آمونیاک را از طریق رادیاتورهای دفع کننده حرارت ایستگاه هدایت می‌کند، اختصاص دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------