کاشت سیب زمینی در مریخ



اخبار,اخبارعلمی , کشت سیب زمینی

محققان مرکز هوا و فضای آلمان (DLR) چندی پیش با استفاده از یک گلخانه که محیط آن شبیه به مریخ است، شرایطی را فراهم کرده اند که در آن کاهو قابل رشد است.

محققان ناسا و مرکز بین المللی سیب زمینی در پرو با شبیه سازی شرایط مریخ روی زمین، بستری را برای مطالعه درباره چگونگی کاشت محصولات در فضا آغاز کرده اند و در تلاشند تا سیب زمینی را در شرایطی شبیه به مریخ به عمل بیاورند.
 
به گزارش ایرنا از پایگاه ناسا، برای کاشت این سیب زمینی، از خاک یکی از بیابان های پرو به نام Pampas de La Joya استفاده شده که ادعا می شود ترکیبات آن مشابه خاک مریخ است. از طرفی اتمسفر مریخ حاوی 95 درصد دی اکسید کربن است؛ بنابراین باید سطح دی اکسید کربن در محیط آزمایشگاهی کشت سیب زمینی افزایش داده شود.

این تحقیقات در صورت موفقیت زمینه را برای کشاورزی نه تنها در مریخ بلکه در سیارات دیگر منظومه شمسی فراهم می کند.

محققان مرکز هوا و فضای آلمان (DLR) چندی پیش با استفاده از یک گلخانه که محیط آن شبیه به مریخ است، شرایطی را فراهم کرده اند که در آن کاهو قابل رشد است.

در این گلخانه برای رشد گیاه از لامپ های LED بنفش رنگ استفاده می شود. ریشه های کاهو در این شرایط کاملا آزاد هستند و مواد مغذی هر 2 دقیقه یک بار به مدت 20 ثانیه روی ریشه کاهو اسپری می شوند.

یکی دیگر از اهداف این پروژه، بررسی شرایط کشت سیب زمینی و نقش آن برای کاهش سوء تغذیه و گرسنگی در سراسر جهان است. سیب زمینی و کاربرد آن قدمتی دیرینه دارد و به بیش از دو هزار پانصد سال پیش از میلاد می رسد.


اخبار علمی -  ایرنا

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------