سفر با هواپیما مسمومتان می کند!



سفر با هواپیما مسمومتان می کند!

 

نتایج مطالعات جدید نشان می دهند مسافران هواپیماهای خطوط هوایی پر رفت و آمد بیشتر در معرض خطر مسمومیت تشعشعات طولانی مدت خورشیدی ناشی از طوفانها یا شعله های خورشیدی قرار دارند تا دیگر خطرهای معمول یک سفر هوایی.

 

به گزارش مهر، محققان دریافته اند مسافران همیشگی پروازهای روزانه، در معرض آسیب تشعشعات کیهانی قرار دارند که به واسطه پرواز در ارتفاع معمولی بیش از 12 هزار متری، به سطح خطرناکی می رسد. متخصصان اخطار دادند این میزان آلودگی می تواند مسافران را در معرض ابتلا به انواع سرطان قرار دهد.

دانشمندان سازمان ناسا معتقدند زمین هر قرن یک بار در تیررس خطر شعله های خورشیدی قرار دارد، پدیده ای که می تواند بر روی زمین طوفانهای ژئومغناطیسی به وجود آورد. محققان لابراتوار "رادرفورد اپلتون" اخطار داده اند که شبکه های برق، رایانه ها، تلفنها، حمل و نقل، سیستم آبرسانی و تولید محصولات غذایی می توانند به واسطه این پدیده طبیعی به شدت آسیب ببینند.

دانشمندان دریافته اند کارکنان هواپیماها یکی از گروه های شغلی هستند که بیشترین میزان تشعشعات مضر کیهانی را دریافت کرده و نسبت به دیگر مشاغل و افراد مدت طولانی تری در معرض تابشهای کیهانی قرار دارند.

به دلیل اینکه سطح تابشهای خورشیدی طی قرن گذشته تا حد قابل توجهی کم بوده است، افزایش قدرت این امواج طی سالهای آینده می تواند برای سلامت انسانها بحرانی جدید را به وجود آورد.

بر اساس گزارش این مطالعه جدید، تابشهای کیهانی نه تنها بر روی عملکرد هواپیماهای مدرن تاثیر گذار خواهند بود بلکه سلامت مسافران و کارمندان هواپیما را نیز به خطر خواهد انداخت. این تابشها می توانند از اعماق فضا به میان اتمسفر زمین نفوذ کرده و به میزان تابشهای موجود ارتفاع معمول 12 هزار متری پرواز بیافزایند.

بر اساس گزارش تلگراف، همچنین از آنجایی که مسافران نسبت به کارمندان هواپیماها مدت زمان کمتری را در پرواز به سر می برند، کمتر در معرض خطر پرتوهای کیهانی قرار خواهند داشت و این کارمندان هواپیماها هستند که خطر ابتلا به انواع سرطان را به جان می خرند.../مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------