چگونه یک معلم خصوصی خوب انتخاب کنیم



راهنمای انتخاب معلم خصوصی, ویژگی های معلم خصوصی خوب, رسمی یا غیر رسمی بودن معلم خصوصی

راهنمای انتخاب معلم خصوصی 

 

نحوه انتخاب بهترین معلم تدریس خصوصی

برای انتخاب یک معلم خصوصی خوب علاوه بر بودجه ای که در نظر گرفته اید باید به تجربه، دانش و عشق معلم به کارش توجه کافی داشته بشید. در این مطلب بیتوته برای شما به صورت کامل توضیح داده ایم که یک معلم خصوصی خوب چه ویژگی هایی دارد.

برخی موارد دانش آموزان برای رسیدن به پیشرفت تحصیلی مناسب ، موفقیت در امتحانات یا قبولی در کنکور نیاز به معلم خصوصی پیدا میکنند. برای این که بتوانید بیشترین بازدهی را از کلاسهای تدریس خصوصی داشته باشید باید بدانید چگونه یک معلم خصوصی خوب انتخاب کنید.

 

کلاس های خصوصی به عنوان مزیتی اضافه در کنار کلاسهای مدرسه و دانشگاه میتوانند مفید و موثر باشند. اگر به هر دلیلی نتوانستید در کلاس ها حاضر شوید یا مطالب کلاس را به خوبی درک کنید یا نحوه تدریس معلمتان به گونه ای است که ، درس را به خوبی متوجه نمی شوید ، میتوانید برای جبران از معلم خصوصی استفاده کنید. 

برای انتخاب معلم خصوصی خوب باید نکات زیر را در نظر بگیرید.

 

شروع به موقع کلاس خصوصی

حتما قبل از انتخاب معلم تعداد جلساتی که برای  کلاس خصوصی نیاز دارید را مشخص کنید مثلا فقط برای یک مبحث معلم میخواهید یا برای تمام کتاب. 

مثلا برای رفع اشکال درس فیزیک 2 – 3 جلسه در زمان امتحانات کلاس رفع اشکال کفایت می کند. 

 

ولی اگر درسی را کلا بلد نیستید و میخواهید کامل برایتان تدریس شود نیاز به 10 – 15 جلسه کلاس خصوصی دارید بنابراین باید کلاس را به موقع شروع کنید تا به امتحانات برسید. 

در نهایت در صورت عدم همکاری دانش آموز و در نخواندن و مرور نکردن دروس نمیتوانید منتظر نتیجه مناسب از برگزاری کلاس های خصوصی داشته باشید.

 

انتخاب مدرس خصوصی اینترنتی, سابقه کاری معلم خصوصی, خصوصیات معلم خصوصی

خصوصیات معلم خصوصی خوب

 

ویژگی های یک معلم خوب

دو ویژگی مشترک در تمامی معلمین خوب و متعهد وجود دارد ، علاقه به تدریس و توانای ایجاد علاقه در شاگردان. 

عشق و علاقه به تدریس پیش نیاز موفقیت برای معلم است و تا زمانی که معلمی عاشق حرفه خود نباشد نمیتواند نقش پررنگی در موفقیت دانش آموز ایفا کنید. 

از سویی دیگر معلم باید فن بیان مناسب و توانایی برقراری ارتباط درست با شاگردانش را داشته باشد به طوری که بتواند در آنها علاقه و انگیزه برای درس خواندن و یادگیری بیشتر بوجود بیاورد.

 

سابقه کاری معلم خصوصی

رزومه کاری معلم خصوصی و سابقه تدریس او یکی از نکاتی است که میتوانید برای انتخاب مدرس مناسب استفاده کنید. دانشگاهی که مدرس در آن درس خوانده یا مدرک تحصیلی مرتبط با تدریس مورد نظر شما داشته باشد. 

 

به عنوان مثال اگر در رشته مهندسی مکانیک درس میخوانید و برای آموزش درس استاتیک یا مقاومت مصالح نیاز به تدریس خصوصی دارید بهتر است از مدرسینی که سابقه تدریس در دانشگاه در این درس را دارند یا دانشجویان ممتاز این رشته که فن بیان خوبی دارند استفاده کنید.

 

برای دروس فیزیک و ریاضی ابتدایی تا متوسطه میتوانید از مدرسین رسمی آموزش و پرورش یا دانشجویان این رشته ها استفاده کنید البته اگر برای آزمون هایی خاص قصد آمادگی دارید مدرسین رسمی که آشنایی کامل با نحوه برگزاری امتحانات دارند برای شما بهترین گزینه خواهند بود.

 

استفاده از معلم خصوصی خانم برای دانش آموزان ابدایی مناسب تر است چون میتوانند ارتباط بهتری با کودکان برقرر کنند و مطالب را بهتر به آنها آموزش دهند ولی در سنین بالاتر میتوانید از مدرس هم جنس با فرزندتان استفاده کنید تا ارتباط بهتری بینشان برقرار شود. 

 

سابقه کاری معلم خصوصی, خصوصیات معلم خصوصی, معلم خصوصی

انتخاب معلم خصوصی اینترنتی

 

انتخاب مدرس خصوصی اینترنتی

سایتهایی که به شما مدرسین خصوصی را معرفی می کنند معمولا پنل هایی برای ثبت نام مدرسین به صورت رایگان ، نقره ای و طلایی در نظر می گیرند. معمولا مدرسینی که از پنل های نقره ای و طلایی استفاده می کنندو حاضر می شوند مبلغی برای معرفی خودشان بپردازند افرادی جدی تر در زمینه کاری تدریس خصوصی محسوب می شوند  و احتمال این که متعهد تر عمل کنند بیشتر است. 

 

هزینه پرداختی برای کلاس های خصوصی

معلم خصوصی خوب کسی است که در کنار کیفیت مطلوب تدریس ، قیمتی مناسب برای کلاس هایش در نظر بگیرد. معمولا مدرسین با سابقه و حرفه ای تر که سر زبان ها افتاده اند و نامشان در زمینه تدریس خصوصی معتبر شده ، قیمت های بسیر بالاتری نسبت به سایر مدرسین برای کلاس های خودشان در نظر می گیرند. سایر مواردی که برای تعیین هزینه کلاس های خصوصی در نظر گرفته می شود عبارتند از : دانشگاه محل تحصیل ، مدرک تحصیلی ، درس تدریسی و سوابق کاری.

 

معمولا پایین ترین قیمت معلم های خصوصی مربوط به دانشجویان در حال تحصیل است. 

برخی از مدرسین برای جلب اعتماد مشتریان جلسه اول تدریس را به صورت رایگان برگزای می نمایند تا در صورت رضایت شما به کارشان ادامه دهید. 

برخی دیگر از مدرسین هم توافقی کار میکنند و با این که قیمت پایه ای برای تدریسشان در نظر می گیرند ولی برای قیمت با شما راه می آیند. 

 

معلم خصوصی, نیاز به معلم خصوصی, پیدا کردن معلم خصوصی

معلم خصوصی رسمی و غیر رسمی

 

رسمی یا غیر رسمی بودن معلم خصوصی

یکی از گزینه هایی که میتواند برای انتخاب معلم خصوص برای دانش آموزان مهم باشد ، انتخاب معلمین رسمی اموزش و پرورش است، مدرسین خصوصی همه معلم رسمی آموزش و پرورش نیستند ولی با این وجود تجربه کافی در زمینه نحوه برگزاری امتحانات و طراحی سوالات امتحانی دارند.

 

اغلب معلمین غیر رسمی هم میتوانید مدرسین بسیار خوبی باشند. 

در برخی موارد داشتن سابقه تدریس در محیط مدرسه و دانشگاه میتواند باعث شود که معلم خصوصی آشنایی بیشتری با طراحی سوالات و نحوه موفقیت در امتحانات داشته باشند. البته مربیان غیر رسمی که در موسسات آموزشی و آموزشگاههای مختلف تردیس داشته اند هم میتوانند در این زمینه کاملا موفق عمل کند. 

 

حتی دانشجویانی که در کنکور رتبه خوبی در رشته خود گرفته اند یا در دروس دانشگاهی جزو رتبه های برتر هستند هم میتوانند به خوبی از پس تدریس های تخصصی رشته خودشان بر بیایند.  چرا که به تازگی امتحانات را با موفقیت به پایان رسانده اند و بنابراین با روش های مطالعه و سوالات مطرح شده آشنایی کامل دارند.

پس نمیتوان مدرس رسمی آموزش پرورش یا دانشگاه بودن را به عنوان تنها ملاک برای انتخاب معلم خصوصی در نظر بگیرید.

 

بررسی جلسه اول تدریس خصوصی

همیشه بعد از انتخاب اولیه باید منتظر تمام شدن جلسه اول و دوم تدریس خصوصی بمانید تا متوجه شوید که آیا انتخابتان درست بوده است یا خیر. 

اگر واقعا نگران این موضوع هستید میتوانید از معلمینی استفاده کنید که جلسه اول را به صورت رایگان برگزار میکنند یا حاضرند در صورت عدم رضایت در جلسه اول ، وجه شما را برگردانند. 

 

از آنجایی که معمولا هزینه کلاس های خصوصی به صورت جلسه ای پرداخت می شود بنابراین در صورت عدم رضایت از انتخابتان به راحتی می توانید ، معلم جدیدی را استخدام نمایید.

بعد از برگزاری حداقل یک جبسه میتوانید میزان تسلط معلم در تدریس را متوجه شوید و فن بیانش را ببیند و میزان موفقیتش در برقراری ارتباط با دانش آموزش و انتقال اطلاعات را متوجه شوید. 

 

گردآوری : بخش روانشناسی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------