نخستین تصویر از موشک چینی در حال نزدیک شدن به زمین/ چین: موشک لاگ ۵ به زمین اصابت نمی کند



موشک چینی,اخبار امروز,اخبار جدید
پژوهشگران ایتالیایی موفق شدند نخستین تصویر را از موشک چینی در حال نزدیک شدن به زمین ثبت کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، ستاره‌شناسان ایتالیایی، نخستین تصویر را از موشک چینی "لانگ مارچ ۵ بی" (Long March 5B) ثبت کردند.

پژوهشگران پروژه موسوم به "Virtual Telescope Project"، تصویری از این موشک ثبت کرده‌اند که آن را به صورت یک چراغ در حال درخشیدن و در حال گذشتن از فراز تلسکوپ رباتیک "النا" (Elena) نشان می‌دهد.

 

موشک چینی,اخبار امروز,اخبار جدید

این موشک چینی که سرخط خبرهای این هفته را به خود اختصاص داده، وسیله نقلیه‌ای به وزن ۲۱ تن است که امکان دارد در مناطق مسکونی زمین فرود بیاید.

به گفته پژوهشگران، این موشک هنگام عبور از فراز تلسکوپ، سرعت فوق‌العاده‌ای داشته است.

"جیانلوکا مسی" (Gianluca Masi)، از پژوهشگران این پروژه گفت: هنگام عبور موشک، آسمان فوق‌العاده درخشان بود. این شرایط موجب می‌شود که تصویربرداری دشوار باشد اما تلسکوپ رباتیک ما موفق شد که از این موشک بزرگ عکس بگیرد.

 

وی افزود: این موفقیت بزرگی است که توانایی تلسکوپ رباتیک ما را در ردیابی چنین اشیایی نشان می‌دهد.

 

آژانس‌های فضایی و ستاره‌شناسان سراسر جهان در حال ردیابی مسیر موشک چینی هستند و امیدوار هستند که بتوانند خود را بهتر برای فرود آن روی زمین آماده کنند.

جدیدترین اطلاعات در مورد برخورد موشک چینی نشان می‌دهد که این موشک قرار است در روز شنبه هشتم ماه مه وارد جو زمین شود. مقامات دولت آمریکا هشدار داده‌اند که امکان دارد موشک با مناطق مسکونی برخورد داشته باشد.

  

چین: موشک لاگ ۵ به زمین اصابت نمی کند

وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که اکثر بقایای راکت چینی در مسیر بازگشت به سطح زمین می سوزد و بسیار بعید است هیچ مشکلی به وجود بیاورد.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ونبین گفت که احتمال به وجود آمدن مشکل برای فعالیت های هوایی یا زمینی بسیار پایین است.

 

وی ضمن تاکید اینکه اجزای این موشک هنگام بازگشت به جو زمین از بین خواهند رفت، گفت که مقامات چین به موقع عموم مردم را در مورد وضعیت آگاه خواهد کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------