فستیوال تماشایی آتش بازی در تایلند



اخبار,اخبار گوناگون

مردم روستای «بان کات وا» تایلند امسال تصمیم به ساخت نوع جدیدی از آتش بازی گرفتند که دود و صدایی که از آن بلند می‌شد، بسیار دیدنی بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، تایلند به سرزمین لبخند‌ها معروف است و همین موضوع سبب شده است فستیوال‌های مختلفی در این کشور برگزار شود و این خود یکی از دلایل جذب گردشگران از سراسر جهان به سمت این کشور آسیایی است. تایلندی‌ها در اجرای مراسم‌های مربوط به جشنواره‌های خودشان به جرأت می‌توان که گفت سنگ تمام می‌گذارند و همین موضوع سبب می‌شود علاقه‌مندان بسیاری خود را در موقع مناسب به این فستیوال‌ها برسانند.

 

فستیوال آتش بازی از جشن‌های بین‌المللی است که قدمتی طولانی دارد و علاوه بر تایلند در کشور‌های مختلف دنیا و به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود. جشن چهارشنبه‌سوری در ایران و به مناسبت پایان سال، جشن آتش بازی تابستانی در ژاپن، فستیوال نور در هند و جشن آتش بازی سنگاپور از نمونه‌های فستیوال آتش بازی در کشور‌های مختلف هستند که بسیار معروف بوده و از آئین سنتی کشور‌ها به حساب می‌آیند.

 

هر ساله دو روز ۱۸ و ۱۹ ماه می‌ برابر با ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت در تایلند فستیوال آتش بازی برگزار می‌‌شود، البته این تاریخ در شهر‌های مختلف این کشور با چند روز تاخیر برپا می‌شود. مردم روستای «بان کات وا» امسال تصمیم به ساخت نوع جدیدی از آتش بازی گرفتند که دود و صدایی که از آن بلند می‌شد، بسیار دیدنی بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------