دیگو؛ لاکپشت قهرمان و ناجی لاکپشت‌های اسپانولا



اخبار,اخبار گوناگون,لاکپشت قهرمان

گونه‌هایی از لاک پشت‌های غول پیکر به نام "اسپانولا" قبلاً در معرض خطر بزرگی قرار داشتند، زیرا فقط ۱۲ ماده و ۳ نر از آن‌ها در جهان باقی مانده بودند. فقط ۱۵ نماینده از یک گونه جانوری! ولی آن‌ها موفق شدند به لطف "دیگو"، لاک پشتی که یک مأموریت ساده، اما مهم داشت، زنده بمانند و تا حد ممکن تولید مثل کنند. با ما در برترین‌ها همراه باشید تا داستان شگفت انگیز دیگو را با شما به اشتراک بگذاریم.

 

قهرمان را ملاقات کنید!

چند سال پیش، جمعیت لاک پشت غول پیکر اسپانولا در حال انقراض بود و عمده دلیل آن به فعالیت‌های انسانی باز می‌گشت، به طوری که کمتر از ۲۰ نماینده از آن‌ها در جهان باقی مانده بود و به شدت در خطر انقراض بودند.

 

این لاک پشت‌ها بزرگترین لاک پشت‌های موجود در جهان هستند و فقط در جزایر "گالاپاگوس" در اکوادور و جزایر "آلدابرا" در تانزانیا زندگی می‌کنند. در آن سال ها، دیگو در باغ وحش سن دیگو زندگی می‌کرد و حتی گمان نمی‌کرد که او روزی نجات دهنده زندگی هم نوعان خود باشد.

اخبار,اخبار گوناگون,لاکپشت قهرمان

 

در دهه ۱۹۶۰، وزارت محیط زیست اکوادور تصمیم گرفت برنامه‌ی نجات ویژه‌ای را برای نجات این گونه از لاکپشت‌ها آغاز کند که فقط ۱۲ ماده و ۲ نر از آن‌ها در جزیره اسپانولا در گالاپاگوس باقی مانده بودند. این زمانی است که یک لاک پشت غول پیکر به نام دیگو به عنوان ناجی انتخاب شد. دیگو به یک مرکز تفریحی ویژه آورده شد که او و بقیه لاک پشت‌ها شروع به نجات گونه خود از خطر انقراض کردند.

اخبار,اخبار گوناگون,لاکپشت قهرمان

 

مأموریت انجام شد!

اکنون پس از گذشت ۴۰ سال، می‌توان گفت که برنامه اصلاح نژاد با موفقیت انجام شده است، زیرا لاک پشت‌های کافی برای حفظ جمعیت گونه‌های موجود در این جزیره وجود دارد. در این مدت بیش از ۲، ۰۰۰ لاک پشت تازه متولد شده اند و ۴۰ ٪ آن‌ها فرزندان دیگو هستند.

 

دیگو اکنون بیش از ۱۰۰ سال دارد و پدر ۸۰۰ لاک پشت متولد شده است. او و سایر لاک پشت‌ها قرار است در مارس ۲۰۲۰ و از جایی که به زندگی خانوادگی مسالمت آمیز خود ادامه می‌دهند، وارد جنگل وحشی شوند. درست است که آن‌ها هنوز هم در معرض خطر انقراض قرار دارند، اما اکنون از وضعیت بحرانی خارج است. امیدواریم که این برنامه برای گونه‌های جانوری دیگری هم که در خطر انقراض هستند، تکرار شود.

اخبار,اخبار گوناگون,لاکپشت قهرمان

 

برترین ها

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------