افراد خوش‌اقبالی که شانس با کوله‌باری از سکه درب خانه‌شان را زد



اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
کشف عتیقه در سراسر جهان رخ داده است که در این گزارش به سراغ کشف این موارد در عجیب‌ترین مکان‌ها رفته ایم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شنیدن این موضوع که برخی افراد سکه‌های قدیمی یا دیگر اشیاء عتیقه پیدا کرده اند، برایمان جالب و البته به دور از انتظار باشد، اما به هر حال این اتفاقات رخ داده است. در این گزارش به ۷ مکان سر زده ایم که سکه‌های قدیمی در آنجا پیدا شده است، البته این مکان‌ها عجیب نیستند، اما پیدا کردن سکه قدیمی در آنجا بسیار عجیب است.

 

۱. حیاط خانه

یک زوج کالیفرنیایی مشغول قدم زدن در حیاط پشتی خانه به همراه سگ خود بودند تا اینکه متوجه رشد نشدن برگ و گل در یک قسمت باغ می‌شوند، هنگامی که این قسمت را به قصد کاشت مجدد گل می‌کنند، سکه‌ای پیدا می‌کنند که در سال‌های ۱۸۴۷ تا ۱۸۹۴ در اقتصاد این کشور رایج بوده است. طبق برآورد‌های صورت گرفته ارزش این سکه حدود ۱ میلیون دلار معادل حدود ۲۵۰ میلیارد تومان است.

 

۲. دیوار خانه کلنگی

یک گروه خدماتی در سال ۲۰۰۸ مشغول تمیز کردن خانه کلنگی بودند که برای سال‌ها خالی از سکنه بوده. یکی از برنامه‌های ان گروه این بوده که یکی از دیوار‌ها را به دلیل اینکه آسیب زیادی دیده، بازسازی کنند که در همین حین یک کیسه پر از سکه‌های قدیمی پیدا می‌کنند.

 

۳. نقاشی قدیمی در نیمکت دست دوم

یک دختر دانش آموز آلمانی پول‌های هفتگی خود را جمع کرده تا برای خود از یک فروشگاه ارزان فروشی نیمکت بخرد، بعد از اینکه این نیمکت را به خانه می‌برد متوجه وجود یک نقاشی قدیمی زیر این نیمکت می‌شود.

 

او نیمکت را به قیمت ۲۱۵ دلار معادل حدود ۶ میلیون تومان خریده بود و نقاشی قدیمی که متعلق به قرن ۱۷ میلادی بود را به قیمت ۲۷ هزارو ۶۳۰ دلار معادل بیش از ۶۰۰ میلیون تومان به موزه نقاشی فروخت.

 

۴. مزرعه جو

فردی به نام مارتین در مزرعه خانوادگی خود در حال آموزش نحوه استفاده از فلزیاب به برادرزاده خود بود که در همین حین متوجه وجود فلز در زیر زمین می‌شوند. پس از کندن زمین بیش از ۹ هزار قطعه سکه قدیمی نقره پیدا می‌کنند که این سکه‌ها در زمانی که در اقتصاد رواج داشته ارزش یک دلار آمریکا را داشت، اما مارتین هرکدام آن را حدود ۴۶ دلار آمریکا فروخت.

 

۵. عتیقه در انباری

یک انبار در آمریکا به قیمت هزارو ۱۰۰ دلار توسط یک فردی که آهن آلات و ضایعات ذخیره می‌کند و می فروشد، خریداری شد. پس از سال‌ها که این فرد در حال بازسازی انبار خود بود چند سکه طلا قدیمی پیدا کرده که مجموع آن‌ها را ۵۰۰ هزار دلار فروخت (معادل حدود ۱۱ میلیارد تومان).

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------