پنج واقعه معروف که هرگز اتفاق نیفتاده‌اند



ممکن است قبلاً در مورد وقایع تاریخی مانند مواردی که در مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد شنیده اید و فکر کرده اید که آنها قبلاً رخ داده اند! اما معلوم شد که در وهله اول این اتفاق نیفتاده است!

 

ویولون نوازی نرون در هنگام سوختن روم

پنج واقعه معروف،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

نرون امپراتور روم قرن اول در داستان سقوط آتشین روم بی‌گناه نیست، اما او مطمئناً در حالی که رم می سوخت ویولن نمی‌نواخت!

 

وقتی آتش سوزی شروع شد، نرون حتی در شهر نبود! بلکه در آنتیوم حدود یک مایل خارج از شهر بود. از طرف دیگر چیزی به نام ویولن و کمانچه در روم باستان وجود نداشت. درست است که نرون نوازنده بود اما او چگونه می‌توانست سازی را که تا قرن یازدهم وجود نداشت را بنوازد؟! یک مورخ رومی ادعا کرد که هنگامی که نرون فهمید شهرش در حال سوختن است آواز خواند، اما هیچ شاهد شاهدی برای حمایت از این موضوع وجود ندارد.

 

موش ها مقصر انتشار طاعون (مرگ‌سیاه) نبودند

پنج واقعه معروف،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

مطالعات اخیر کشف کرده اند که موش‌ها در واقع مسئول آفت ویرانگری نیستند که یک سوم اروپا را در قرن ۱۴ نابود کرد. دانشمندان دانشگاه اسلو آزمایشی را انجام دادند که مسیر‌های احتمالی انتقال این بیماری همه گیر را ارزیابی می‌کند. آن‌ها کشف کردند که انگل‌هایی که این بیماری را حمل می‌کنند بیشتر از موش‌ها از انسان است. مدلی که شیوع بیماری توسط کک و مک و شپش انسان را نشان داد، با نرخ واقعی مرگ و میر مرگ سیاه بسیار نزدیک‌تر از مدلی است که شامل موش‌های حامل انگلی است.

 

سیب روی سر نیوتن نیفتاد

پنج واقعه معروف،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

داستان ریاضیدان معروف در مورد جاذبه زمین پس از افتادن سیبی بر روی سرش احتمالاً شکل شاعرانه آنچه واقعاً اتفاق افتاده است، می‌باشد.

 

داستان سیب، اولین بار در بیوگرافی نیوتن توسط دوستش ویلیام استوکلی در سال ۱۷۹۲ نوشته شده است. این رمان می‌گوید: "مفهوم جاذبه به ذهن او خطور کرد، این اتفاق با سقوط یک سیب رخ داد و او در حالتی از مراقبه نشسته بود. "

 

مورخان بر این باورند که وی ممکن است ریزش سیب را دیده باشد و به فکر افتاد که چرا این اتفاق افتاده است. اما در هیچ سابقه‌ای از زندگی نیوتن اشاره نشده است که سیل به سر او ضربه زده است.

 

بن فرانکلین برق را کشف نکرد

پنج واقعه معروف،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

آزمایش معروف بن فرانکلین که شامل یک کلید متصل به بادبادک است که شاید به نظر برخی یک پروژه انقلابی علمی باشد. این آزمایش را دانشمندان از قبل در سال ۱۷۵۲، پیش از فرانکلین از وجود آن آگاه بودند. آنچه فرانکلین در پی کشف آن بود این است که آیا صاعقه نوعی برق است یا خیر و اولین کسی است که این فرضیه را مطرح می‌کند.

اما، مسئله وقتی پیچیده می‌شود که بدانیم شاید این شخص فرانکلین نبود که بادبادک معروف را به هوا فرستاده است.

 

در سال ۱۷۵۲، فرانکلین در روزنامه پنسیلوانیا گزت درباره موفقیت آزمایش نوشت و نحوه کار آن را شرح داد -، اما هرگز نگفت که خودش این کار را انجام داده است یا شخص دیگری.

 

مارتین لوتر قصد انقلاب کردن نداشت

پنج واقعه معروف،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

تاریخ، راهب انقلابی مارتین لوتر و لیست شکایات وی درباره کلیسای کاتولیک را به عنوان یک عامل اصلی برای اصلاحات پروتستان ثبت کرده است. با وجود اینکه ۹۵ نظریه او تأثیر زیادی در برداشت مردم از کلیسای کاتولیک داشت، اما حوادث به شکلی که ما از لحاظ تاریخی آن‌ها را می‌شناسیم، رقم نخورده‌است. هیچ مدرک تاریخی وجود ندارد که لوتر تز‌هایی را بر روی در کلیسا قرار داده باشد. این داستان تنها تا سی سال پس از ۱۵۱۷، سالی که قرار بود این اقدام اتفاق بیفتد، رخ نداد.

 

آنچه ما به یقین می‌دانیم این است که وی نود و پنج تئوری خود را نزد اسقف اعظم فرستاده است و او هرگز قصد ایجاد انقلابی در کلیسا را ​​نداشته است. لوتر یک کاتولیک مومن بود و او فقط می‌خواست که روحانیون به فساد خود اعتراف کنند.

 

تابناک باتو

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------