آیا مصریان باستان فست فود می خوردند؟



مصرف فست فود توسط مصریان باستان،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
به تازگی تحقیقاتی صورت گرفته که نشان می دهد مصریان باستان به بیماری قلبی دچار بودند و غذاهای چرب می خوردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از اورارد، فرعون‌ها چه غذایی می‌خوردند؟ حتماً روزی در مورد رژیم غذایی فراعنه فکر کرده اید، یا شاید هم نه! اما مطمئناً این حقایق و اکتشافات جذاب که به این سوال پاسخ می‌دهد شما را مجذوب خود می‌کند بدون شک آن‌ها فست فود و غذا‌های سریع نمی‌خوردند، اگر اثبات شود که شما در اشتباه هستید چه؟ در این خبر به این موضوع که آیا آن‌ها این نوع از غذا‌ها را می‌خوردند یا خیر اشاره شده است.

 

آیا فراعنه مک دونالد و برگر کینگ داشتند؟ باستان شناسان مصری با مطالعه نوشته‌های هیروگلیف روی دیوار معابد و بررسی مومیایی‌های کشیشان که تصاویر آن‌ها نشان می‌دهد از عروق آسیب دیده و بیماری قلبی رنج می‌برند، به این نکته دست یافتند. این به چه معناست، چگونه آن‌ها از همان بیماری‌هایی که امروز ما رنج می‌بریم، رنج می‌بردند؟

 

آنچه با مطالعه فهرست غذا‌های مصریان باستان به دست آمده این است که رژیم کاهنان فرعون حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده بود، چیزی که امروزه ما آن را در میان غذا‌های ناسالم طبقه بندی می‌کنیم. خوردن گوشت غاز که ۶۰ درصد چربی را تأمین می‌کرد و ۲۰ درصد آن چربی اشباع شده بود، در آن زمان رایج بود. غذا‌های معابد که به عنوان آیین قدردانی به خدایان ارائه می‌شد، شامل گوشت گاو، نان، کیک و میوه بود. این غذاها عبارت از ارائه سه وعده در روز به مقدار زیاد بود.

 

نان را هم از گندم با روغن گیاهی، شیر و تخم مرغ تهیه می‌کردند که کالری را دو برابر می‌شد؛ بنابراین خطر بیماری قلبی در حال افزایش بود و آنچه اوضاع را بدتر می‌کرد این بود که کشیشان معبد غذای ارائه شده را به عنوان هدیه و به بهانه خراب نشدن آن به خانه‌های خودشان می‌آوردند. هدایایی که مصریان باستان ارائه می‌دادند نیز سرشار از نمک بود که به عنوان نگهدارنده استفاده می‌شد. به گفته متخصصان قلب در دانشگاه منچستر که در این تحقیق شرکت کردند، مشخص شد که تصلب شرایین در بین افراد ثروتمند و کشیشان شایع بود، یعنی طبقاتی که برخلاف غذای مصرف شده، مقادیر زیادی گوشت غنی از چربی‌های اشباع و کالری مصرف می‌کردند.

 

رژیم غذایی عموم مردم در آن زمان عمدتا بر اساس سبزیجات و میوه‌ها بود؛ بنابراین، شیوه زندگی فراعنه و کشیشان دلیل اصلی کاهش طول عمر متوسط ​​بود که بین ۴۰ تا ۵۰ سال متغیر بود؛ بنابراین بسیاری از ما امروزه از رژیم غذایی مشابه رژیم کشیشان استفاده می‌کنیم و به همین دلیل بیماری‌هایی که امروزه تصور می‌کنیم در انحصار انسان مدرن هستند نیز در آن زمان وجود داشتند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------