معرفی لاماری ایما ایکس – پر آپشن ترین کراس اوور بازار ایران



شرکت آرین پارس موتور یکی از خودروسازان خوش نام بخش خصوصی است، قصد دارد به زودی سبد محصولات خود را گسترش دهد ، آرین پارس موتور همواره سعی کرده با احترام به نیاز بازار و مشتریان، محصولاتی مجهز با امکانات روز دنیا را برای عرضه به تولید برساند. برند لاماری  با محصول ایما سال گذشته با اسم ایما وارد بازار کشورمان شد، که به عنوان یک کراس اور کامپکت میان سایز طی سال گذشته  توانست یکی از اولین انتخاب ها برای خانواده ها و جوانان به شمار برود.

 

لاماری ایما با توجه به طراحی جنجالی و زیبایی که به نسبت خودروهای داخل کشور داشت توانست بازار خودروهای کراس اوور را وارد چالشی بزرگ نماید و توانست فروش خوبی را در بازار ایران کسب نماید. اما نکته این بود که لاماری ایما به نسبت رقبا از امکانات رفاهی مثل دوربین 360 درجه و درب صندوق برقی  مجهز نبود که خوش بختانه، با ورود نسخه فول آپشن ایما، ده ها امکان رفاهی و ایمنی به این خودروی جذاب و محبوب اضافه گردید. لاماری ایما X در اصل نسخه فول آپشن لاماری ایما است. 

 

للاماری ایما ایکس

 

طراحی ظاهری لاماری ایما ایکس

لاماری ایما ایکس ( لاماری ایما X ) از نظر ظاهری تفاوتی با نسخه قبلی ندارد. اما به دلیل اضافه شدن دوربین دید 360 درجه و دوربین هایی در زیر آینه های جانبی و جلوپنجره علاوه بر دوربین دنده عقب نصب شده، می توان نسخه لوکستر لاماری را از مدل معمولی آن تشخیص داد. البته که در کنار آینه ها نیز چراغی برای سیستم هشدار رادار نقطه کور به راننده تعبیه شده که هم در نسخه معمولی وجود نداشت. آرین پارس موتور یک کیت بدنه اسپرت را برای لاماری ایما ایکس به صورت آپشنال نصب می کند. این کیت شامل لیپ زیر سپر جلو، رکاب اسپرت جانبی و همچنین دیفیوزر اسپرت عقب بوده که رنگ آن مشکی بوده و داخل آن نوارهایی همرنگ با بدنه هم طراحی شده است. نصب این کیت چهره خشنتر و تهاجمی تری را به لاماری ایما می بخشد. 

 

داخل کابین لاماری ایما ایکس در بخش ظاهری تغییر خاصی را نسبت به نسخه قبلی نداشته و بیشتر در بخش تجهیزات ایمنی و رفاهی اعمال شده اند. البته روی داشبورد نورپردازی داخل کابین اجرا شده و حالت تعویض دنده دستی نیز به شیفتر دنده در کنسول میانی اضافه شده است. روی داشبورد لاماری ایما X دو نمایشگر دیجیتالی 10.25 اینچی درون یک قاب قرار گرفته اند. یکی از این نمایشگرها به جای نشانگرهای عقربه ای پشت فرمان بوده و دیگری نقش سیستم سرگرمی و مالتی مدیا را ایفا می کند. به لطف این نمایشگر تقریبا تمام کلیدهای فیزیکی درون کابین حذف شده اند.

 

لاماری ایما X

 

مشخصات فنی لاماری ایما X

لاماری ایما X از نظر مشخصات فنی هیچ تفاوتی با نسخه پیشین نداشته است. این خودرو همچنان از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ میتسوبیشی با سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI بهره گرفته است. این موتور قدرتمندترین انجین 1.5 لیتری نصب شده استاندارد روی خودروهای صفر کیلومتر داخل ایران بوده و قادر به تولید 195 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس هفت سرعته دو کلاچه Wet به چرخ های جلو منتقل می شود. یکی از ویژگی های بارز لاماری ایما ایکس تعویض دنده دستی یا تیپترونیک برای گیربکس بوده است.  این قابلیت به لاماری ایما ایکس اضافه شده و گیربکس این خودرو قابلیت تعویض دنده به صورت دستی یا تیپ ترونیک را هم دارد.

 

لاماری ایما ایکس سه حالت رانندگی نرمال، اکو و اسپرت دارد و سفتی و نرمی فرمان نیز در سه حالت نرمال، کامفورت و اسپرت به وسیله نمایشگر میان داشبورد تنظیم می شود.

 

مشخصات فنی لاماری ایما X

 

تفاوت های لاماری ایما X با لاماری ایما

 لاماری ایما ایکس در مقایسه با نمونه عادی لاماری ایما به صندلی برقی راننده و سرنشین کناری جلو (با قابلیت تنظیم در ۸ جهت برای راننده) مجهز شده و از ماساژور صندلی راننده، درب برقی صندوق بار، سیستم دید ۳۶۰ درجه ، هشدار نقاط کور راننده، هشدار احتمال برخورد از جلو و هشدار انحراف از مسیر بهره می‌برد. در ضمن، چراغ‌های اصلی جلو نیز به LED تغییر یافته است.

 

در کنار این امکانات جدید، ترکیب نمایشگرهای دوتایی ۱۰.۲۵+۱۰.۲۵ اینچی را در کابین لاماری ایما ایکس نیز شاهد هستیم. کروز کنترل، حالت‌های عادی، اکو و اسپرت برای رانندگی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سنسور نور و باران، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب و کول باکس، از دیگر امکانات مشترک بین نمونه های عادی و ایکس لاماری ایما هستند.

 

در بخش ایمنی نیز هشت ایربگ در ۱۲ نقطه، ABS به همراه EBD، ترمز پارک برقی، اتوهلد، ESP، کنترل خودرو در سرازیری، کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل هرزگردی، سیستم ترمز کمکی، دوربین دنده عقب، دوربین ثبت وقایع، پایش فشار باد تایرها و سنسور دنده عقب از جمله امکانات مشترک دو تیپ عادی و ایکس هستند. جهت اطلاع از شرایط فروش به وبسایت lamari.ir   و تلفن های 02148491000  و صفحه رسمی لاماری ایما @lamarimotors   مراجعه نمایید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024