فوت و فن‌های انتخاب کاشی و سرامیک



برای طراحی یک پروژه عمرانی یا بازسازی منزل به خصوص سرویس بهداشتی و آشپزخانه به کاشی و سرامیک مناسب برای دیوار و کف نیاز داریم. کاشی و سرامیک همانند سایر مصالح ساختمانی مزایا و معایبی دارد نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که برای مکان‌های مختلف از چه نوع کاشی و سرامیکی می‌بایستی استفاده کرد تا بتواند در بازده زمانی مشخص بهترین عملکرد را داشته باشد.

 

12 نکته در انتخاب کاشی و سرامیک

مهم‌ترین نکات در انتخاب کاشی و سرامیک عبارتند از:

1- آماده سازی

2- انتخاب کاشی براساس سبک زندگی

3- افزایش مقاومت در برابر فشار

4- مقدار جذب آب

5- مقاومت بالا در برابر انجماد و ذوب

6- اندازه کاشی و سرامیک

7- جنس کاشی و سرامیک

8- رنگ کاشی و سرامیک

9- طرح و نقش کاشی و سرامیک

10- مشخص کردن محل نصب کاشی

11- توجه به برچسب روی کاشی و سرامیک

12- تعیین بودجه پیش از خرید کاشی و سرامیک

 

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. آماده سازی

ساخت یا بازسازی منزل نقش بسزایی در آماده سازی محیط دارد. سطحی که کاشی و سرامیک بر روی آن نصب می‌شوند مبنا و اصل کار است. چنانچه که سطح مناسب نباشد پیش از شروع کار برای یکدست بودن کاشی‌ها در کنار یکدیگر، باید سطح مورد نظر را آماده کرد.

 

طرح کاشی سرامیک,برچسب روی کاشی و سرامیک,محل نصب کاشی

کاشی سرامیک

 

2. انتخاب کاشی براساس سبک زندگی

در انتخاب کاشی و سرامیک از مراکز فروش کاشی و سرامیک باید به سبک زندگی توجه کنید. برخی از خانواده‌ها وعده‌های غذایی خود را در آشپزخانه سرو می‌کنند، از همین رو برای سهولت در رفت و آمد کودکان و افراد مسن بایستی در انتخاب کاشی و سرامیک کف توجه ویژه‌ای نمود. خوب است به دلیل تردد و رفت و آمد زیاد در این محیط‌ها از کاشی و سرامیک در رنگ‌های تیره‌ یا طرح‌های چوبی استفاده شود تا لکه‌ها و کثیفی‌ها بر روی آن کمتر دیده شود.

 

3. افزایش مقاومت در برابر فشار

یکی از ویژگی‌های کاشی و سرامیک، مقاومت در برابر فشار طبیعی است. کاشی و سرامیک با لعاب سخت و محکم مقاومت زیادی نسبت به یک سنگ نرم‌تر با منافذ بیشتر دارد.

 

4. مقدار جذب آب

هر چقدر کاشی و سرامیک میزان جذب آب و رطوبت کمتری داشته باشند مقاوم و با دوام‌تر هستند. همچنین از لکه پذیری کمتری برخوردار است.

 

5. مقاومت بالا در برابر انجماد و ذوب

کاشی و سرامیک‌های غیر مقاوم در برابر سرما دچار ‌ترک خوردگی و شکستگی می‌شوند. در برابر گرمای زیاد احتمال ذوب شدن و آتش سوزی وجود دارد.

 

6. اندازه کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک در اندازه‌های مختلف اعم از 20×40، 20×60، 40×33 و غیره تولید می‌شوند.

 

یکی از نکات مهم در هنگام خرید کاشی مرجان توجه به متراژ ساختمان است. اندازه کاشی و سرامیک باید متناسب با متراژ ساختمان و فضای مورد نظر باشد.

 

مهم ترین نکات در انتخاب کاشی و سرامیک,12 نکته در انتخاب کاشی و سرامیک,فوت و فن‌های انتخاب کاشی و سرامیک

خرید سرامیک خانه

 

7. جنس کاشی

جنس کاشی و سرامیک از نکات بسیار مهم است. کاشی‌های نسوز با مقاومت حرارتی بالا برای استفاده در نزدیکی اجاق گاز و فر مناسب هستند. در حالی که در سایر بخش‌های دیگر می‌توان از کاشی‌های مناسب یا پرسلان با بهترین کیفیت استفاده کرد.

 

8. رنگ کاشی و سرامیک

انتخاب رنگ کاشی و سرامیک در بزرگ و کوچک‌تر نشان دادن محیط بسیار موثر است. بهترین و مناسب‌ترین رنگ کاشی و سرامیک برای سرویس بهداشتی رنگ‌های تم سرد و روشن است که بازتاب نور بسیار خوبی دارند. استفاده از رنگ‌های مکمل و متضاد باعث زیباتر و جذاب‌تر شدن فضای محیط می‌شوند. البته کاشی‌های طرح دار برای این فضاها انتخاب بسیار مناسبی هستند.

 

توجه داشته باشید که بیش از دو طرح یا دو رنگ کاشی و سرامیک در یک مکان استفاده نکنید، چرا که از جذابیت و زیبایی محیط کاسته خواهد شد.

 

9. طرح و نقش کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک در طرح و نقش‌های مختلف تولید و به بازار فروش کاشی و سرامیک ارائه می‌شود. ممکن است دو طرح از لحاظ نوع کاشی دارای کیفیت یکسان باشند، اما به دلیل فرایند طراحی که بر روی آن‌ها به کار رفته است از لحاظ قیمتی متفاوت باشند. طراحی کاشی و سرامیک به دو شیوه روتو و دیجیتال انجام می‌شود. در روش روتو طرح روی کاشی حک می‌شود.

در حالی که در روش دیجیتال طرح مورد نظر بر روی کاشی و سرامیک چاپ می‌شود.

 

10. مشخص کردن محل نصب کاشی

یکی از فوت و فن‌های انتخاب کاشی و سرامیک مشخص کردن محل نصب این نوع مصالح ساختمانی است. یکی از فاکتورهای مهم جایگاه کاشی و سرامیک است. کاشی‌های دیواری از لحاظ جنس و کیفیت دارای طرح و نقش‌های زیبایی هستند. همچنین از مقاومت و دوام کمتری برخوردار هستند این نکته موجب خواهد شد تا به راحتی دچار خط و خش یا خوردگی شوند. به دلیل پایین بودن ضریب اصطکاک کاشی یا سرامیک زمانی که سطح مرطوب است می‌تواند خطر آفرین باشد. توصیه می‌شود که در هنگام خرید کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی و آشپزخانه حتما به این نکته دقت کنید.

 

11. توجه به برچسب روی کاشی و سرامیک

در زمان خرید کاشی و سرامیک شما می‌توانید از روی برچسبی که بر روی آن درج شده است به اطلاعاتی از جمله درجه، میزان جذب آب، مقاومت در برابر یخ زدگی، PEL، چند رنگی و همچنین خواندن برچسب بر روی کاشی و سرامیک پی ببرید. انواع کاشی و سرامیک درجه یک از با کیفیت‌ترین مصالح ساختمانی هستند که نسبت به سایر نمونه‌های دیگر قیمت بالاتری دارند.

 

ساخت یا بازسازی منزل,نکاتی برای نصب کاشی و سرامیک,نکات مهم در انتخاب کاشی و سرامیک

طرح های کاشی سرامیک

 

PEL میزان ساییدگی و خوردگی کاشی و سرامیک گفته می‌شود که مقاومت و پایداری کاشی را در برابر سایش نشان می‌دهد. علامت W.A بر روی کاشی و سرامیک به شما کمک می‌کند تا به خوبی تشخیص دهید که آیا این انتخاب مناسب مکان‌های مرطوب است یا نه. نشان C.O.F مقاومت طبیعی کاشی در برابر لغزش را بیان می‌کند. هرچه میزان لغزش کمتر باشد کاشی لیز‌تر و احتمال سرخوردن‌تان بیشتر خواهد بود.

 

12. تعیین بودجه پیش از خرید کاشی و سرامیک

قیمت کاشی و سرامیک بر اساس فاکتورهای بالا از طرح، اندازه، متریال استفاده شده در آن، میزان جذب رطوبت، ضخامت آن، برند کارخانه تولیدکننده و همچنین قیمت هر کاشی و سرامیک براساس متر مربع محاسبه می‌شود. البته لازم است که هزینه نصب کاشی و سرامیک را در نظر داشته باشید.

 

انواع مختلف کاشی با مدل‌ها و طرح‌های متنوع و با قیمت مناسب را می‌توانید به کلینیک ساختمانی رجبیان سفارش دهید، برای اطلاعات بیشتر از طریق شماره‌ی 09933100601 تماس بگیرید و یا به آدرس clinicsakht.com مراجعه نمایید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024